Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i lounge i Oslo... Provade deras erbjudande och betala för att komma in. Funkade fint fint. ganska så lite folk är det, tyst och fint.
Frågade tanten i receptionen om det var många som nappade på erbjudande och betala för att komma in. Hennes svar var väl att det var ganska så många iaf. Nej, nu måste det ätas och drickas lite tror jag, har ju endå betalat 219 NOK. ;)

Nytt top record vad gäller antal människor i den lilla SL på CDG. Säkert 20-30 personer som står då alla stolar är upptagna. Personalen sliter febrilt med att plocka fram hopfällbara barbord. Flesta avgångar är försenade pga dåligt väder.

Chongqing airport, internationella terminalen i deras nya VIP lounge. Denna kan inte ha varit öppen länge för kollegan som reste härifrån för tre veckor sedan uppmärksammade iaf inte den. Ca 50 sittplatser + 4 datorer. Mat och dryckesutbud som i inrikesloungen, dvs inte imponerande. Förra loungen hade 10 sittplatser och saknade helt kalla drycker så detta är ett steg framåt. Konstigt nog står det dock inte Finnair på skylten utanför.

Servisair / Menzies loungen på AMS i väntan på SK548 mot CPH och sedan vidare med SK410 till ARN. Fräsch inredning, öppen planlösning (på gott och ont, svårt att hitta en lugn hörna). Serveras frukt, snacks, kalla drycker i form av läsk, öl, cider, alkoläsk m.m. samt ett mindre spritutbud med ett par olika sorters whiskey, vodka och gin. Inget eget wifi men Schiphol har ett publikt gratis wifi för 2x30 min och i värsta fall kan man alltid snylta på KLM's wifi med KLMddmmyy som lösenord.

Just boardat SK2549 mot MAN efter en trevlig snabbvisit i SAS Business Lounge. Ser fram emot att se vad denna rutt har att erbjuda!

I Thai Royal Silk Lounge i BKK. På väg hem efter en månad i Asien. TG960 avgår om några timmar mot ARN.

Frukost i SL ARN. Bokade sent i natt om mig till tidigare flight till CPH - vänligt och perfekt bemötande från SAS Gold Service. Nu väntar SK1419 kl 10 hem till Köpenhamn. Imorgon Milano.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen