Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjaa fasttrack med EBG på *A flygning står ju som officiell förmån.
Jaha, jag trodde FastTrack var endast för Business class passagerare på SAS/Blue1/Wideroe eller EBG som reser med de flygbolagen.

Hur fick du tag på EBG kortet btw? :)
Jag fick status match av mitt bmi Diamond Club Gold.

F.ö. kabinfaktorn av TG961 var inte speciellt hög. Det stod 286 pax på skärmen bakom gränskontrollpersonalen.

gold lounge arn

Was pleasantly surprised gold lounge open again at ARN and it was nearly empty. Clearly many ppl are still on holiday. It was a rather pleasant experience.

Sitter i Louis Tavern CIP Lounge på G pir på Bangkok flygplatsen.
Det är helt tomt här och jag såg inte heller några människor vid check in desk.
Ännu oroande sak är att jag ser inte mitt flygplan på Gate G1 där boardingen skall ske nu(13:30) enligt boardingkort.
Informationstavlan visar fortfarande att ET608 är enligt tidtabell och på Gate G1.

F.ö. man kan se många udda flygbolags flygplan från G piren. Jag ser Iran Airs Boeing B747SP parkerad på plattan och såg även Transaeros flygplan.

och nu några sekunder efter jag har postat mitt inlägg landade Ethiopians B767 med jättefart.
Det känndes som dubbelt så fort som när Lufthansas B747 landade på samma bana.

"F.ö. man kan se många udda flygbolags flygplan från G piren. Jag ser Iran Airs Boeing B747SP parkerad på plattan och såg även Transaeros flygplan!

Det kan inte finnas många B747SP som är i trafik numera, Iran Air flög med den på ARN för ca 10 år sedan

Last edited:
Menzines lounge ARN T2 i väntan på att få flyga ner till CDG och vidare till JNB. Det är jag och en person till här, så man kan väl säga att det är ganska lungt idag...

Det känns lite surt att behöva resa ut en lördag, men men, så är det ibland. Blev iaf 7h hemma idag, så man ska väl inte klaga...

Just lämnat CNAC VIP Lounge i Hong Kong.
De har tagit bort pankaksmaskinen.:( Men de hade Häagen Dazs glass kvar i alla fall. Jag kan också bekräfta att det finns både toalett och dusch i loungen.
Dålig mottagning av Wifi, både loungens och HKIAs fri Wifi. Bättre mottagning här på lilla ön för avgång av divers kinesiska flygbolag.

F.ö. det är varmt och framförallt fuktigt i Hong Kong. De kändes fuktigare än i Bangkok.

Jag ska flyga vidare med Air China till Beijing. Det ä enda flight under denna resa som jag inte lyckades att boka på ett widebody plan.

EDIT: Jag ser S7(Siberia Airlines) på gate 508 på samma terminalön.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen