Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är i den kombinerade SAS Business Class och LH Senator loungen på EWR Terminal B. Många år sedan jag har varit här, och faktisk aldrig åkt med LH från EWR. Just nu präglas flygplatsområde (check in och säkerhet) mycket av skandinaviska och tyska barnfamiljer på väg hem. Ser rätt fullt ut i SAS delen, ganska fullt hos LH. Tyvärr 0% chans för OpUP till F, och det är mycket ny F på FRA-EWR-FRA som skulle vara roligt att äntligen få testa.

Skulle dock ge lite stålar för att åka SK904 eller UA68 direkt till ARN och inte via FRA med LH. Haft en ofattbar katastrof flight med AA från CUR till MIA, som sedan blev hur bra som helst mellan MIA-EWR med AA. Det var som att resa med två helt olika bolag. Rapport kommer snart...

Sitter Uniteds lounge i SFO och skall åka med LX 39 inkommandeflyg har landat så det ser ut att vi kommer iväg på tid.
Mini morötter som är verkligen mini serveras och lite ost,starkast drycken är Coca Cola
SAS Loungen på T4 känns som Grands Smörgåsbord mot detta!

C kabinen är full i kväll, ( inte paxen) har 4K försökte flörta till mig en uppgradering till F, men si det gick inte, enligt damen som skötte incheckningen så finns det två med MM som vill uppgradera sig med poäng till F.

Last edited:
Sitter i Air China First class lounge i Beijing T3 och tittar på plattan där jag ser ett JAL B767 och ett JAL B737.
Det var helt omöjligt att föreställa sig att JAL skulle köra ett narrowbody plan till Beijing för 10 år sedan.

Det blev lite stressigt att komma till flygplatsen då jag lämnade hotellet 2 timmar före avgång.
Lyckligtvis allting flöt som den ska och jag hann till check in deadline.
Jag passade på att fråga ANA personal om de erbjuder cash upgrade. Deras svar var att de gör FRÅN Japan men inte TILL Japan.
Jag får fråga dem nästa gång när jag åker med dem från Japan.

F. ö. Jag gillat att Air China serverar glass i loungen även om det är varken Mövenpick eller Häagen Dazs. Det känns icke vardagligt. :)

Tidig eftermiddag i SAS BL ARN T4. Idag är vi åtta personer här och det är knäpptyst, nästan obehagligt tyst faktiskt. Väntar på SK010 till Kallax!

Scandinavian Lounge på OSL. Väldans lugnt här ikväll.
Väntar på sista flygningen (OSL-ARN) för idag för vår del. Det tar ett tag att ta sig från LYR.
Guiden som körde den 2 timmar långa taxisightseeingen i Longyearbyen sa att de som jobbar i gruvan tjänar bra. (Och det behöver man kanske inte vara ekonomiprofessor för att räkna ut... ;) )
De jobbar 2 veckor och är ledig 4 veckor. Men då är de inte kvar på ön, sa han, utan har adresser som Phuket, Rio och Cook Islands... :)
Blir mycket flygande för dem då, tänkte jag när han sa det. Bara att ta sig ut ur Norge är ju ett företag...

Scandinavian Lounge på OSL. Väldans lugnt här ikväll.
Väntar på sista flygningen (OSL-ARN) för idag för vår del. Det tar ett tag att ta sig från LYR.
Guiden som körde den 2 timmar långa taxisightseeingen i Longyearbyen sa att de som jobbar i gruvan tjänar bra. (Och det behöver man kanske inte vara ekonomiprofessor för att räkna ut... ;) )
De jobbar 2 veckor och är ledig 4 veckor. Men då är de inte kvar på ön, sa han, utan har adresser som Phuket, Rio och Cook Islands... :)
Blir mycket flygande för dem då, tänkte jag när han sa det. Bara att ta sig ut ur Norge är ju ett företag...

"den sista sovjet-staten" ...så inte ska det vara enkelt!

Jag sitter i Alaska Board Room lounge på SEA och väntar på ett Horizon-flyg till YVR. Bokad via Delta som en DL-flight, opererad av Horizon, vilka Alaska håller i passagerarservice för, och bokningsbekräftelsen från Amadeus säger Air France. Hmmm...

Loungen är i alla fall bekväm med seriösa arbetsplatser med utsikt mot plattan på första våningen och hiss till den lite mindre business-orienterade andravåningen. Bartender och pannkaksmaskin.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen