Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
AF Lounge på CDG pir F låga nummer. Som vanligt är det massor med folk här och ont om eluttag, men jag lyckades knipa ett.

I BA-loungen på MUC. 6-7 pax här, BAflighten har nyss gått och tre timmar till nästa. Ganska omärkvärdig lounge. Matutbud, lite snittar och snacks. Öl (bl a Weissbier) rött och vitt 6-8 sprit och likörsorter.

Precis varit i Menzies ARN vid F på väg till London med en 13 åring kille med stora ögon när Coca Cola var gratis :p Nu BA CE mot London, hoppas han blir väl tagit hand om

Tjena, jag undrar om någon är/ska vara i Gold loungen i inrikesterminalen (T4) ikväll. En påse (sibyllans tehandel) med te, kaffe och en skjorta i, är kvarglömt vid en fåtölj.
Omöjligt att bli kopplad till någon personal i loungen.

Vore super, tack på förhand.

/G

Landade i CPH vid 19.15 och började i vanlig ordning i Servisair-loungen eftersom det är enda stället vi rökare kan blossa på här.
Mäkta irriterande däremot att de satt upp en klisterlapp om ändrade öppettider och stänger numera klockan 20.00.
19.59 kom den inte alls så leende personalen in i rökrummet och talade bestämt om att vi måste lämna detta andningshål omgående.

En liten promenad mot terminal 3 och kvällsmat på SAS lounge i stället, var riktigt mycket gäster här när vi kom med nu börjar det tunnas ut rejält och är det bara ett 10-tal gäster kvar.

Såg också att SK973 mot BKK är försenat 25 min och den redan tajta transfer-tiden kommer att sättas på prov där om vi nu inte flyger in den halvtimmen vilket jag hoppas på.

Shanghai/Hongqiao Airport B-10 VIP Lounge i terminal 1, påväg ner till Hong Kong. Kapacitet på cirka 40 personer, Bra utbud på dricka (det brukar inte kineserna ha), vatten, juicer, de vanliga läskerna, vitt vin, bubbel vin, rött vin, öl, vodka, whiskey etc.... Fri WiFi och bra med tv-skärmar för att visa internationella nyheter.

Just nu smockat, tar en bira: Skål!

Sitter i ANA Business lounge på NRT T1.
Det var mycket folk pga många United flighter(nästan 10 widebody plan) avgick/avgår under 2 timmars tidsram.

Det blev en dusch innan en kopp kall Oolongte och nu mår jag mycket bättre.
Det är trevligt att dricka islatte som är gjord av espressomaskinen.
Man kan ta ett glas och fylla glaset fullt med is, sedan trycker man "Iced Café Latte". :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen