Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt landside i ankomsthallen. Hade lite problem att få checkat vidare bagaget då det var långt kvar till nästa avgång så jag gick ut och satte mig med en kaffe och en bok tills TK öppnade incheckningen. Det var strax innan 21 jag kom dit har jag för mig.
Ah vilken osis. Får man bara väskan taggad hela vägen brukar transferdiskarna för i stort sätt alla flygbolag vara öppna från morgon till kväll.

Ah vilken osis. Får man bara väskan taggad hela vägen brukar transferdiskarna för i stort sätt alla flygbolag vara öppna från morgon till kväll.

I Hong Kong kan de ibland tagga om väskan som taggad endast till Hong Kong på airside transferdisken.
Jag har gjort det mellan Aeroflot(Oslo-Moskva-Hong Kong) och THAI(Hong Kong-Bangkok). Det gick mycket smidigt.

Jag antar det är tack vare de har Pearl River ferry från flygplatsen. (Man kan skicka incheckad väska till färjan direkt.)

Det var lite av varje om strulade tidigare under dagen och jag missade helt enkelt att be om att få bagaget hela vägen är jag checkade in i Chongqing. Jag var glad att få checka in alls då Air Macau hade lagt beslag på de flesta diskarna för deras gruppincheckningar och CA tjejerna hade fullt upp med att ta tillbaka dem, sen gick det undan dock, lite för fort. :)

Befinner mig också i SilverKris Loungen i SIN innan avfärd med TG414 till BKK. Tog en snackis i Royal Silk först och kunde konstatera att det var slöseri med tid. Tack för BC guiderna!

BA Terraces Lounge i Edinburgh, helt ok med ett stort minus, det saknas restrooms! I övrigt bra utbud som vanligt på BA.

Sitter i Turkish Airlines CIP Lounge i IST som jag upskattar mer och mer ju oftare jag kommer hit. En av de bästa "icke F" lounger.

Swiss Senator lounge ZRH på väg hem från BCN efter några härliga dagar. Vänder till BGO på tisdag

Vart just utslängd/evakuerad från ARN Business lounge. Oidentifierat föremål i avångshallen T5. Ett jäkla pådrag ! Avspärrningar till höger och vänster.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen