Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i LX Senator loungen i ZRH. Himla mätt efter (åter) superresa med Swiss i C från ARN, men en Mövenpick glass kanske? :p

Vilket du egentligen inte skall få va? Det är ju ingen *G lounge utan man skall väl få inbjudan vid incheckning isf...

Den står med på SAS hemsida har jag sett nu i efterhand.

De frågade efter en inbjudning men det fick jag inte vid incheckningen. Värdinnan checkade lite och gjorde ett telefonsamtal sedan var det raka spåret in.

Till försvar var det bara ny personal vid incheckningen som övervakades av en rutinerad dam. De kan ha glömt det.
Dock flyttade hon upp oss till Ekonomi extra så vi var nöjda redan där.

Den står med på SAS hemsida har jag sett nu i efterhand.

De frågade efter en inbjudning men det fick jag inte vid incheckningen. Värdinnan checkade lite och gjorde ett telefonsamtal sedan var det raka spåret in.

Till försvar var det bara ny personal vid incheckningen som övervakades av en rutinerad dam. De kan ha glömt det.
Dock flyttade hon upp oss till Ekonomi extra så vi var nöjda redan där.

Ok, bra att veta. Grattis till uppgraderingen. :)

Det förvånar mig fortfarande att det inte finns någon riktig Star Alliance™ Lounge på PVG, med tanke på antalet avgångar.

Last edited:
Åter i nya loungen i internationella terminalen på CKG. Här är det helt tomt.

Det har varit lite stökigt i Beijing på sistone map. regn och när min flygning dit imorse blev inställd bokade jag om via HKG (flyger TK hem). Där är förvisso inte bästa vädret heller men kändes ändå bättre att flyga dit. :)

Vid incheckning hade gruppincheckningen för Air Macau tagit över och bemannat alla diskar inkl Air Chinas businessincheckning (vill minnas att det finns 8 diskar totalt på denna lilla flygplats) så det tog lite tid när väl Air Chinas personal kom och skulle checka in sin flight. Det går tre flygningar inom 20 min vid kl 15 och då blir det lite trångt ibland. :(

Menzies E. ARN inget att skriva om egentligen men lite lugn iaf då det är ett par timmar till avgång. Fast snart på LHR och där är det ju betydligt roligare att lounga :)

Singapore Airlines SilverKris lounge på HKG med ett glas bubbel. Hade ett längre stopp och kunde inte checka in vidare direkt utan först efter 3h väntan. Då är Starbucks och en god bok bra att ha. :)

Tar mig bort till Thailoungen lite senare då den ligger närmre det gate-nummer jag borde få. Har de skumpa? :)

Hmmm... Qoute-funktionen verkar inte funka så bra i Androidappen. Skulle vara svar på xmits inlägg.

Last edited:
Lol, edit-funktionen funkade inte då bra den heller. Eller så är det handhavandefel... Nu försvann mitt ursprungliga svar.

Nåväl, HNL-AKL med NZ utfördes med 777-200ER. Så det var full flat och fiskben som gällde.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen