Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 15.000 SEK inkl. skatter

Här är F kabinen i Jet Airways kärran:

IMG_0885.jpg

IMG_0886.jpg

IMG_0887.jpg

IMG_0888.jpg
 
Eftersom TK verkar byta plan titt som tätt(?), vilka chanser har man till att faktiskt åka med det planet som är skriven på en specifik flight, inte speciellt sugen på att behöva flyga A321 med gammal hårdvara, speciellt inte tresäteskonfiguration.

Ni som åkt med denna deal kanske kan svara?
 
Last edited:
Eftersom TK verkar byta plan titt som tätt(?), vilka chanser har man till att faktiskt åka med det planet som är skriven på en specifik flight, inte speciellt sugen på att behöva flyga A321 med gammal hårdvara, speciellt inte tresäteskonfiguration.

Ni som åkt med denna deal kanske kan svara?
Om du pratar om sträckan mellan Stockholm-Istanbul v.v. kan det variera. 2-2 seating med dedikerade Business class stolar eller 3-3 med blockerad mittensäte (2-2 seating).

När det gäller Istanbul-Bangkok v.v. är det garanterat widebody flygplan så du kommer inte hamna i A321.
 
Om du pratar om sträckan mellan Stockholm-Istanbul v.v. kan det variera. 2-2 seating med dedikerade Business class stolar eller 3-3 med blockerad mittensäte (2-2 seating).

När det gäller Istanbul-Bangkok v.v. är det garanterat widebody flygplan så du kommer inte hamna i A321.
Ursäkta för att jag var otydlig, syftade på ARN-IST, de flighter jag kollat på trafikeras av A320, förstått att den har en nyare/bättre hårdvara än A321, fast jag kanske har fått fel uppfattning om det?
 
Last edited:
Om du pratar om sträckan mellan Stockholm-Istanbul v.v. kan det variera. 2-2 seating med dedikerade Business class stolar eller 3-3 med blockerad mittensäte (2-2 seating).

När det gäller Istanbul-Bangkok v.v. är det garanterat widebody flygplan så du kommer inte hamna i A321.

Dedikerad business låter trevligare än blockat mittensäte. Hur ser kapaciteten ut i de två olika planen ut? Jag tänker att det planet som tar flest passagerare kommer att gå under högsäsong.
 
Enligt Jacobs tidigare artikel, har Turkish Airlines uppgraderat samtliga tre dagliga avgångar mellan Stockholm och Istanbul till Airbus A321 flygplan sedan 18 september 2013.

http://www.businessclass.se/forum/s...21-pa-samtliga-flygningar-till-stockholm.html

Turkish Airlines Business class på Airbus A321 plan ser ut så här.
9219387542_54a85c7b7f_z.jpg

(Foto: Jonas C, ur http://www.businessclass.se/forum/s...a-flygningar-till-stockholm-2.html#post162586)


Andra varianter
14615-reserapport-tokyo-koepenhamn-via-istanbul-turkish-airlines-business-class-s_sovjet1.jpg

(Foto: Kris, ur http://www.businessclass.se/forum/r...istanbul-turkish-airlines-business-class.html)
eller http://www.businessclass.se/forum/s...a-flygningar-till-stockholm-2.html#post162554

Tidigare Business class med blockerat mittensäte.
Turkish Airlines Business class IST-LHR_71.jpg
Turkish Airlines Business class IST-LHR_42.jpg
2013-02-02_12-42-13_139.jpg
(Foto: Dr. Miles, ur http://www.businessclass.se/forum/r...rkish-airline-business-class-inom-europa.html)
 
Jag upptäckte en lite intressant sak i går då jag igår uppdaterade min bokning i TKs app (en app som för övrigt lämnar mycket att önska :) ). Hursomhelst, den bokning jag har i J den 24:e november IST-BKK visas numera som "First". Jag såg att TK valde att göra en av deras berömda equipment change på min flight så sent som förra veckan, från A343 till 77W. Jag skall försöka få seating på rad 1 eller 2, kanske kan det går med lite tur. Övriga ben i min bokning visas fortfarande som Business.

first.jpg
 
Toppen