Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 15.000 SEK inkl. skatter

Hej!

Försöker boka denna över jul och nyår men får inte upp den på Tukish hemsida. Vad tror ni är fel?
asdfs.jpg

ITA Matrix har lite svårigheter att alltid visa korrekt information för Turkish och Swiss. Om inte den finns på Turkisk är det slutsålt i "J" klass. "K" kostar ca 3 000kr mer om jag minns rätt.

Förövrigt går min resa till BKK i kväll med B777-300ER från Jet Airways :)

Se till att prata med dem vid incheckningen om rad 1 och 2 verkligen är bokade. Jag litar inte speciellt på vad TK säger när man pratar med dem... :)

Vaniljvodka; Om du scrollar tillbaka i tråden så ser du ju att det finns de som bokat jul/nyår så att dealen inte gäller då stämmer ju inte.

Det måste vara som Senator skriver att dealen helt enkelt är slutsåld då trots att ITA visar att det finns biljetter kvar.

Att en deal inte längre gäller kan väl också betyda att den är slutsåld? Tror du tolkar mig och andras svar fel. Om man läser hela den här tråden så ser man mycket riktigt att folk bokat det fina priset på runt 11k för ett ganska bra tag sedan men att det sedan också tog slut på flertalet datum i framförallt december. Till exempel när jag själv försökte boka i maj månad.

Tro vad du vill, jag tolkar det som att biljettklassen är slutsåld för det priset just den perioden. Tycker inte att det är samma sak som att "dealen inte gäller den perioden". Det senare låter snarare som fare restrictions och kan därför vara vilseledande.

Men ska vi verkligen märka ord? Okej, visst.

Jag har inte sagt nåt om att "dealen inte gäller den perioden". Jag syftade till Olle A som här ovan skrev att "över jul/nyår är det andra priser som gäller". Meaning att den billigaste prisklassen är slutsåld om du så vill.
Det var du som skrev "Om du scrollar tillbaka i tråden så ser du ju att det finns de som bokat jul/nyår så att dealen inte gäller då stämmer ju inte."

Jag försökte då bara förklara att december-datumen varit slut till det priset ett bra tag (om man kollar ännu längre tillbaka i den här tråden). Vilket jag alltså inte bad dig göra, utan bara kolla två inlägg upp. Ber om ursäkt om du tog illa upp av detta.

Toppen