Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 15.000 SEK inkl. skatter

Försökte hitta denna biljett mellan 16 dec och 8 januari (från ARN till BKK), kan det vara så att dem är slut?
Ja, det är helt slut i J klass.
Denna deal har varit uppe sedan februari så det är inte så konstigt att attraktiva avresedatum har tagit slut.
Dessutom Turkish Airlines har haft J klass deals från olika håll i Europa så konkurrens är inte bara med andra svenskar.

FK ger J fr.o.m. 27 maj "endast" 100% till A3. Således inte (nästan iaf) A3 Gold på t/r längre.

Last edited:
FK ger J fr.o.m. 27 maj "endast" 100% till A3. Således inte (nästan iaf) A3 Gold på t/r längre.

Tycker jag lärt mig en hel del sen jag gick med här för snart ett halvår sen, men det här fattar jag inte mycket av. Undrar ödmjukt om du skulle kunna berätta för mig som om jag vore ett barn?

Tycker jag lärt mig en hel del sen jag gick med här för snart ett halvår sen, men det här fattar jag inte mycket av. Undrar ödmjukt om du skulle kunna berätta för mig som om jag vore ett barn?

Om jag tolkar texten från @dino_81 rätt så menar han följande.
För kännedom ger J-klass på Turkish AIrlines endast 100% till Aegaens bonusprogram from 27 maj. Man når med andra ord inte Star Alliance gold på enbart en sådan resa.

Last edited:
För kännedom ger K-klass på Turkish AIrlines endast 100% till Aegaens bonusprogram from 27 maj. Man når med andra ord inte Star Alliance gold på enbart en sådan resa.

Det som fövirrar mig är att det gjorde inte tidigare heller.
Förr (eller fram till 2013-MAY-26) gav Turkish Airlines J 150% intjäning hos Aegean Miles&Bonus.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

(1.374 + 4.669) x 150% x 2 = 18.129 miles

För kännedom ger K-klass på Turkish AIrlines endast 100% till Aegaens bonusprogram from 27 maj. Man når med andra ord inte Star Alliance gold på enbart en sådan resa.

Jag ber om ursäkt för min grekiska mitt i natten! :)

Men som palmen är inne på så var andemeningen att J-klass (inte K) i denna delaen från 27/5 endast ger 100% miles till A3. Tidigare kom man ju nästan i land med guld på en t/r till Bangkok, J-klass gav 150%

Två platser bokade ut 29 augusti, hem 9 september. TK68/69 flygs under tiden av inhyrda B777-300ER från Jet Airways med deras F. Nu blir det att ragga dessa platser :)

Toppen