Senaste nytt

[Business class] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines, 15.000 SEK inkl. skatter

Två platser bokade ut 29 augusti, hem 9 september. TK68/69 flygs under tiden av inhyrda B777-300ER från Jet Airways med deras F. Nu blir det att ragga dessa platser :)

Blir nog en sväng för mig i Augusti/September också om det finns plats i F stolarna.

Finns det något smidigt sätt att kolla tillgång på datum där F stolarna är lediga eller måste man ringa TK? KVS kan ju inte visa..

Edit: Enligt TK:s hemsida är ju F stolarna utsålda varje dag under perioden som 9W kör.
Visserligen har denna varit ute länge men varje dag?

Aja, då blir det inget för min del i alla fall.

Last edited:
Bump: Någon som vet hur det ligger till med F platserna?
Måste man ringa för att reservera dessa? Miles & Smiles Gold endast?

Så här ser det ut varje dag och jag har gått igenom hela Augusti och September.
Kan väl knappast stämma?

tkk.png

Last edited:
Köpte två businessbiljetter med TK i april för ARN-BKK, vv. i december (24/12--8/1) 10 500 SEK/styck via MrJet. Sanslöst fynd! Det är A321 ARN-IST och A333 IST-BKK. Det som oroar mig lite är folks erfarenheter av att TK verkar vara marknadsledande i equipment change.... Nån som vågar gissa hur stor chans det är att det verkligen blir A333 IST-BKK? Det är ett nattflyg så det har ju stor betydelse att det verkligen blir nya business class med lie flat.

Har läst flera trip reports från TK business class... Har åkt KLM, Ethiopian, Qatar m.fl. i business tidigare. Qatar var överlägset bäst IMO, men lite ojämna i servicen (bemötandet). Aldrig otrevligt, men varierande grad av personligt engagemang. Nån som vet och kan bedöma hur Turkish står sig mot Qatar i business?

Hej, kan flagga för att om man vill kreditera J-klass till Lifemiles får man 100%, inte 150% som står i första posten. Möjligt att de ändrat nyligen.

Hej, kan flagga för att om man vill kreditera J-klass till Lifemiles får man 100%, inte 150% som står i första posten. Möjligt att de ändrat nyligen.

Ja, det verkar som de har ändrat tabellen runt 27 juni. Jag ändrar info på första inlägget.
LifeMiles skrev:
The miles you earn on Turkish Airlines flights qualify to your Elite status in LifeMiles. In this table you can see the miles you will earn and qualify according to the Cabin and Class of the ticket you purchase from June 27th, 2013. If you traveled before June 27th, 2013 know the amount of miles applicable for accrual
Turkish Airlines - LifeMiles

@Senator, vet du mera nu? Är också bokad på ett av dessa flyg med blockade säten. Skrev till TK-kontoret och frågade men de har inte brytt sig om att svara.

Återkom gärna om du får någon klarhet i detta. :)
Väldigt intressant om det är möjligt att sitta i F stolarna. Annars blir det Swiss för drygt 2000 extra istället.

Jag har både ringt Turkish och pratat med dom på Arlanda. På mina flighter är stolarna bokade sägs det, och inte blockade...

Toppen