Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Dr. Miles

Expert
just, det, min var också Y-klass FLR-FCO, dock D-klass FCO-DUS, men vad hjälper det..
Mellan Firenze-Düsseldorf är monoklass på Alitalia.

Kod:
AZ  1676 
FLR 17/03/19 7:20 
FCO 17/03/19 8:10 
319
Y7 B7 M7 H7 K7 V7 T7 N7 S7 Q7 X7 W7 L7 O7 F7 R7 G0 
   

   

AZ  1678 
FLR 17/03/19 11:45 
FCO 17/03/19 12:35 
319
Y7 B7 M7 H7 K7 V7 T7 N7 S7 Q7 X7 W7 L7 O7 F7 R7 G0 
   
   
   
   
   
   
   

AZ  1684 
FLR 17/03/19 19:30 
FCO 17/03/19 20:20 
319
Y7 B7 M7 H7 K7 V7 T7 N7 S7 Q7 X7 W7 L7 O7 F7 R7 G0
 

ZZZebra

Medlem
Jag har valt att avvakta och försöker inte avboka/omboka/refunda innan jag hör något från Expedia där jag bokade, hittills har det varit tyst.

Jag har kollat mina biljetter på CheckMyTrip, Saudia, Expedia med flera ställen och samtliga sajter visar alla segment enligt ursprungsbokningen och har "rätt" statuskoder (confirmed/open for use/under Airport Control etc). Jag har dock INTE kollat hos Alitalia (eller AF). Vad är sannolikheten att det ser bra ut överallt utom hos Alitalia?

Är väl medveten om att det troligen bara är datumen som styr och det är hög sannolikhet att min tur kommer så småningom.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Kevinator

Medlem
Jag avbokade mina idag med hjälp av Expedia, innan Alitalia rörde mina biljetter. Fully redunded inom 5-7 arbetsdagar. Detta verkar vara det smidigaste sättet. Istället för att leva på det "falska" hoppet valde jag att bita i det sura äpplet själv, istället för att avvakta till Alitalia kancellerar så sitter man som kund som en studsboll mellan AZ och Expedia.
 

palmen

Moderator
Pratade med Expedia idag angående mina biljetter och de skulle avbokas och återbetalas inom 5-10 arbetsdagar enligt den information jag fick. Kan ju tycka att det ska gå betydligt fortare än så men är väl bara att gilla läget och kontakta Amex för att se vad de tycker jag ska betala på fakturan som kommer nu i december.

EDIT:
Pratade precis med amex och kan ju bara säga att de är grymma.
De la upp ett ärende på det direkt så de tar på sig att driva in krediteringen och jag behöver inte oroa mig för att summan ska betalas. Här pratar vi 5-stjärnig kundtjänst och service.
 
Last edited:

AntonJ

Medlem
Då var det min tur att få ett inställt segment.. Lika bra att avboka båda mina resor tänkte jag då.. :(

Pratade med Expedia som hade superbra service. Fick precis två bekräftelsemail med informationen att full återbetalning kommer ske. Innan nyår skulle detta ske enligt Alitalia..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Traveller

Medlem
Jag är faktiskt imponerad av Expedias hantering. Jag hade ett samtal med en kvinna där. Fick svar inom två minuter då jag ringde (i torsdags). Hon svarade proffsigt och bad att få ringa upp efter det hon kollat varför det blivit som det blivit. Det ena gav det andra och så sa hon att utbetalning sker till ditt kort inom 7-8 dagar. Redan idag är denna kredit gjord. Jag tycker det är snyggt faktiskt.
 

jumbooze

Medlem
Är nyfiken om någon bokade dealen med SAS till usa som någon skrev om och hur den isf har klarat sig
DUS-usa-FLR tror jag det var
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Zoogian

Medlem
Undrar om jag som bokade på ebookers.de kan ringa expedia direkt? det är ju de man kommer till när man ringer... det tyska numret men de kan ju bra tyska.. nåja, gick väl ok. Amex måste ju blivit nerringda
 

AntonJ

Medlem
Jag frågade Expedias kundtjänst om de fått mycket samtal om Alitalia-felet. "Inte alls! Det är mycket värre när det är strejk" var hennes svar.. Hon hade haft två eller tre liknande ärenden på några dagar.. Tror inte att det blir så mycket extra belastning med tanke på den mängd resor som bokas :) Bör vara samma för AMEX gissar jag.
 

lillemannen

Medlem
Samtliga fem är avbokade eller ändrade rutter. Ringde till Amex och ärendet avslutat på tio minuter. Jag vill ha tillbaka pengarna i år och inte börja med minus spend 2017
 
Toppen