Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Hade en jorden runt i mitten an maj. Såg nu att första Skyteam sträckorna avbokats. Dock ligger ANA x4 kvar mellan bkk och lax. Väntar och ser om de får stå kvar eller om de också avbokas senare. I så fall är det lätt att ta en "ful" biljett ner till bkk och fortsätta därifrån 6k bkk-nrt-lax i biz får fortfarande ses som ett kap!

• Gilla
Reactions: Gus
Hade en jorden runt i mitten an maj. Såg nu att första Skyteam sträckorna avbokats. Dock ligger ANA x4 kvar mellan bkk och lax. Väntar och ser om de får stå kvar eller om de också avbokas senare. I så fall är det lätt att ta en "ful" biljett ner till bkk och fortsätta därifrån 6k bkk-nrt-lax i biz får fortfarande ses som ett kap!
Då blir du strandsatt i Bangkok högst troligen.

Var nu min tur att få resan pizza slicad med ombokning och spöksegment.
Ni som köpt via Expedia hur drog ni igång processen?
Uppringda? Ringde upp? Mail? Formulär via hemsida? Något annat sätt?

Var nu min tur att få resan pizza slicad med ombokning och spöksegment.
Ni som köpt via Expedia hur drog ni igång processen?
Uppringda? Ringde upp? Mail? Formulär via hemsida? Något annat sätt?

Jag har ringt till expedia för att cancelera och få återbetalning, de har gjort det snabbt och smidigt över telefon varpå jag fått email som bekräftar att en återbetalning är på väg.
Har dock ännu inte fått några pengar tillbaka på AMX kortet då det endast gått 3 dagar för min första avbokning och den andra gjordes idag.

Första avbokningen så hade agenten inte koll på denna fare och fick ringa Alitalia innan hon gjorde avboknigen för att kolla att den var full refundable.
Dagens avbokning av resa nummer två så gick han in på bokningen ock kollade min fare code DOW8C och såg direkt att den var full refundable och gjorde avbokningen direkt.

Nu återstår det att se hur lång tid det tar inn AMX kortet krediteras.

Mitt är fortfarande orört.. avvaktar tills ngt händer..

Den resa jag avbokade idag såg på expedias sida orörd ut, jag har också kollat den på etihad och på saudiairlines.com och allt såg helt ok ut, när jag kollad bokningen på Alitalias web sida fick jag upp ett felmeddelande om att bokningen inte gick att ändra online pga något var fel, kontakta flygbolaget. Denna resa var med Alitalia och Etihad flyg
När jag såg detta bestämde jag mig för att avboka via expedia så att refund skulle hinna komma in på AMX kortet innan nästa faktura genereras.
Denna bokning har vid tidigare koll på Alitalias web sida gått bra att ändra platser och lägga till frequent flier nummer etc, men då det nu inte längre gick plus felmeddelandet så kändes det bäst att avboka direkt.

Nu är mina första segment utbytta mot Florens->Rom->Dusseldorf och därefter kommer vad som troligtvis är kvarlämnade spöksegment. Segmentet Florens->Rom är för övrigt booking class Y. Nevermind att jag hade lagt in 5 dagars stopover i Asien...

Toppen