Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

tomle

Medlem
Fått segment utbytta, FLR-CDG blev utbytt mot FLR-FCO-DUS, första segmentet i Y.
Även SYD-AUH-DUS har blivit borttagna, återstår CDG-LAX-SYD enligt Sabre (aa.com).
Får väl ta och ringa och be om en återbetalning, inte så sugen på att flyga CDG-LAX-SYD enkel för €1000.
 

Abbs

Medlem
Ringde Expedia. De kan ej utföra återbetalning, skickar mig till Alitalia. Alitalia kan ej utföra återbetalning, skickar mig till Expedia.

Pratar nu med någon i Expedia kundservice som iaf verkar ha lite kompetens och är i kontakt med Alitalia. Roligare måndag kunde man ha :D
 

blobloblo

Medlem
Ringde Expedia. De kan ej utföra återbetalning, skickar mig till Alitalia. Alitalia kan ej utföra återbetalning, skickar mig till Expedia.

Pratar nu med någon i Expedia kundservice som iaf verkar ha lite kompetens och är i kontakt med Alitalia. Roligare måndag kunde man ha :D

Det är Expedia som ska återbetala, inte Alitalia. Bokade du resan med ett Amex hade jag ringt och reklamerat, om de fortsätter att strula.
 

Kimmen00

Medlem
Nu fick jag mail från Expedia att Alitalia cancelerat mina 2segment till Seychelerna och bokat mig FLR-FCO-DUS (i coach dessutom!).
Ringde Expedia och de avbokade med full återbetalning.

Dock så hävdar Expedia att det är Alitalia som återbetalar då Expedia menar att Alitalia tagit över biljetten och Expedia skyller på att Alitalia kommer betala tillbaka men kan dröja upp till 12 veckor!!?
 

Dr. Miles

Expert
Märkligt att på mina flighter Firenze->Roma->Tokyo står det "confirmed" igen på classic.checkmytrip.com.
Även på Expedia.se står det ingenting om avbokning utan de segmenterna står som bekräftade.. Så var det inte i fredags.

Vad Alitalia/Expedia håller på med?
 

Zoogian

Medlem
min var ändrad till en FLR-FCO-DUS, ringde ebookers.de, de hänvisade till Alitalia... ringde då Amex som lagt en reklamation på allt, inkl bokningsavgiften. De rekommenderade att ha skriftlig kommunikation så nu är det mailat till Alitalia.. undrar när de svarar..
 
Toppen