Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Tyvärr verkade jag få inkompetent personal på Expedia. Hon var inte särskild hjälpsam och hävdade som jag skrev tidigare att alitalia 'tagit över' biljetten o de kunde bara boka av dem men hänvisade till att det kunde ta upp till 12 v att få pengar av alitalia. Ringde amex som gjorde ärende på hela och reserverade beloppet så jag ej behövde betala. De rekommenderade att ringa Expedia igen o prata med dem. Gjorde så och fick tyvärr lika noll koll svar av en annan Expediaperson.

Men jag förstår inte hur de kan ändra i en resa utan att ens höra av sig? Ok att det blivit fel, och de har rätt att avboka osv osv, men att de inte skickar ett mail som förklarar. Katastrofalt dåligt skött av Alitalia.

Sen detta med "spöksegment", de försvinner sen automatiskt på nåt magiskt sätt? Ser ju lite lustigt ut nu.. skickade före och efter bild på ebookers bokningsinfo så länge i väntan på mail-svar från alitalia, det lär ju ta sin lilla tid...

Last edited:
Är nyfiken om någon bokade dealen med SAS till usa som någon skrev om och hur den isf har klarat sig
DUS-usa-FLR tror jag det var
De bryr sig inte det minsta om att man ska flyga via USA tyvärr.

Sen detta med "spöksegment", de försvinner sen automatiskt på nåt magiskt sätt? Ser ju lite lustigt ut nu.. skickade före och efter bild på ebookers bokningsinfo så länge i väntan på mail-svar från alitalia, det lär ju ta sin lilla tid...
Jag vet inte exakt hur det fungerar, men det är inte alls ovanligt att man får dessa när man håller på och ändrar i bokningar. Ibland försvinner de och ibland ligger de kvar.

Hade inte trott det heller, mest om någon undrar varför de är kvar på bokningarna hos ebookers, fast den första delen är ändrad.

Ang spöksegment. Så här såg det ut i Qatar-appen efter jag bokat om min ARN-CPH flera ggr. Det fanns inte ens plats för hela routingen. Kollade jag på SAS så dök alla flyg upp osv.

IMG_0145.JPG

Fick räkningen från Amex igår och posten på bokningen var med. Ringde Amex och de lade upp ett ärende på detta. Bifogade Expedias mail till Amex att Expedia avbokat resan. Det var ok enligt Amex att betala fakturan utan att betala den del som avser Expedia. Toppenbra service av Amex måste jag säga!

Toppen