Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Sådärja, då var min bokning också ändrad när jag kollar på min resplan på Expedia nu. Min FLR-FCO-ICN-NRT-AKL-RAR-AKL-SIN-FRA-DUS har ändrats till enbart NRT-AKL-RAR-AKL.
Inget mail eller annan form av meddelande om förändringen dock.

Snackade med Expedia på telefon nu för första gången om denna bokningen - de hade tydligen fått nya direktiv precis och kunde inte göra något för tillfället.
Jag har fått FLR-FCO-ICN ersatt med FLR-FCO-DUS, men resten av mina flighter ligger kvar.
Även om de kvarvarande flighterna inte hade varit "spök-flighter" så hade de varit omöjliga att använda eftersom avgången från ICN är före landningen i DUS. Dessutom hade jag behövt ordna transporten däremellan...

Fick räkningen från Amex igår och posten på bokningen var med. Ringde Amex och de lade upp ett ärende på detta. Bifogade Expedias mail till Amex att Expedia avbokat resan. Det var ok enligt Amex att betala fakturan utan att betala den del som avser Expedia. Toppenbra service av Amex måste jag säga!
Fast det är väl Amex skyldighet enligt konsumentkreditlagen att låta dig reklamera och bestrida betalning? Det är enligt mig en av huvudanledningarna att betala med kreditkort.

Hmmm. Är det nån som vet ett bra sätt att komma i kontakt med ebookers.de ifall man inte är flytande i tyska? Provade med expedia men de kunde inte hjälpa. Bokat med Eurocard platinum och vet inte om de kan bestrida betalningen åt mig likt amex kanske?

ebookers.de är expedia, när jag ringde det schweisiska numret de har som kontakt så är det tyska eller franska man kan välja på, frågade försiktigt om han jag kom till kunde engelska.. men icke. (säkert demonstrativt... för han kunde säga vissa ord på engelska när jag inte förstod), så jag fick hanka mig fram på tyskan, men allt som kom fram var ju att jag skulle kontakta Alitalia, så jag mailade dem på deras skandinaviska mail som jag hittade på deras hemsida. just för Amex sa jag skulle ha skriftlig kommunikation. Men inget svar än nu på 24 h. (inte mer än att de mottagit mailet)

Vilket skämt Expedia verkar vara, den avbokning jag gjorde igår har de onekligen inte gjort, bokningen ligger kvar fast det saknas ytterligare 2 flighter å den nu. Går inte heller att ringa dom vid denan tidpunkt för att få reda på vad de håller på med.

Vilket skämt Expedia verkar vara, den avbokning jag gjorde igår har de onekligen inte gjort, bokningen ligger kvar fast det saknas ytterligare 2 flighter å den nu. Går inte heller att ringa dom vid denan tidpunkt för att få reda på vad de håller på med.
Kanske lika bra att ta det med Amex istället?
Själv har jag inte hunnit med att prata med dom. Öppettiderna skulle kunna vara lite bättre

Kanske lika bra att ta det med Amex istället?
Själv har jag inte hunnit med att prata med dom. Öppettiderna skulle kunna vara lite bättre
Det är det jag har gjort, de vill dock se avboknignsbekräftelsen från Expedia, lite svårt när de inte avbokar biljetten men jag har 14 dagar på mig nu i alla fall.

Det är det jag har gjort, de vill dock se avboknignsbekräftelsen från Expedia, lite svårt när de inte avbokar biljetten men jag har 14 dagar på mig nu i alla fall.
Jag tycker det bör räcka med att man visar att man fått segment ändrade - nu är det inte längre vad man köpt som ska levereras.

Toppen