Fast det är väl Amex skyldighet enligt konsumentkreditlagen att låta dig reklamera och bestrida betalning? Det är enligt mig en av huvudanledningarna att betala med kreditkort.Fick räkningen från Amex igår och posten på bokningen var med. Ringde Amex och de lade upp ett ärende på detta. Bifogade Expedias mail till Amex att Expedia avbokat resan. Det var ok enligt Amex att betala fakturan utan att betala den del som avser Expedia. Toppenbra service av Amex måste jag säga!
Har du testat att gå genom Mr Jet? Jag tror ebookers tillhör dem, inte Expedia.Hmmm. Är det nån som vet ett bra sätt att komma i kontakt med ebookers.de ifall man inte är flytande i tyska?
Kanske lika bra att ta det med Amex istället?Vilket skämt Expedia verkar vara, den avbokning jag gjorde igår har de onekligen inte gjort, bokningen ligger kvar fast det saknas ytterligare 2 flighter å den nu. Går inte heller att ringa dom vid denan tidpunkt för att få reda på vad de håller på med.
Det är det jag har gjort, de vill dock se avboknignsbekräftelsen från Expedia, lite svårt när de inte avbokar biljetten men jag har 14 dagar på mig nu i alla fall.Kanske lika bra att ta det med Amex istället?
Själv har jag inte hunnit med att prata med dom. Öppettiderna skulle kunna vara lite bättre
Jag tycker det bör räcka med att man visar att man fått segment ändrade - nu är det inte längre vad man köpt som ska levereras.Det är det jag har gjort, de vill dock se avboknignsbekräftelsen från Expedia, lite svårt när de inte avbokar biljetten men jag har 14 dagar på mig nu i alla fall.