kristerj
Medlem
Så var det dags även för mig... Fick igår ett nytt BAEC kort hemskickat. Med ett nytt medlemsnummer som jag inte kände igen. Ett samtal till BAEC bekräftar att det enda som finns registrerat på detta konto är Avios från ett kreditkortsföretag (gissa vilket..). BAEC lovade att slå ihop detta medlemsnummer med mitt befintliga nummer. Ringde sedan till Entercard, som inte säger sig ha en aning att de skulle ha registrerat ett BAEC konto i mitt namn. Däremot har de registrerat mitt "riktiga" medlemsnummer i sina papper (som jag angav när jag sökte BA Visa). De säger sig ha fört över Avios, men kan inte se till vilket BAEC konto(!), bara att en överföring skett. Tala om att ha örnkoll - inte. Således verkar det som Entercard öppnar ett nytt BAEC konto för varje ny BA Visa kund och sedan hoppas på kunden själv ordnar upp detta, någon automatik verkar inte finnas.
Konklusion: Tack vare er alla som skrivit här på tråden, så visste jag ungefär vad som hade hänt - men det är en skandal att man 2012 inte kan hantera sådana här saker korrekt.
Väntar med spänning ( eller snarare skräck) på hur de ska lyckas föra över Avios korrekt.
Konklusion: Tack vare er alla som skrivit här på tråden, så visste jag ungefär vad som hade hänt - men det är en skandal att man 2012 inte kan hantera sådana här saker korrekt.
Väntar med spänning ( eller snarare skräck) på hur de ska lyckas föra över Avios korrekt.