Senaste nytt

British Airways Visa

Ok tack Homer, ska göra det imorgon.
Trist att det ska vara så mycket bök med detta kort.
Hoppas dom kan föra över historiken eller dumpa det i ett mail till mig.
Känns som man vill lusläsa och dubbelkolla allt då förtroendet för Entercard inte är på topp.
'

Om det är till någon tröst så har i princip alla med befintligt BAEC nummer fått göra detta. För mig tickar fortfrande poängen in på "fel" konto trots ett antail mail och telesamtal till Entercard. Hur svårt kan det vara egentligen...

'

Om det är till någon tröst så har i princip alla med befintligt BAEC nummer fått göra detta. För mig tickar fortfrande poängen in på "fel" konto trots ett antail mail och telesamtal till Entercard. Hur svårt kan det vara egentligen...

Jag snackade med dom igår. Fick en del konstiga svar då jag konfronterade om mitt nya BAEC konto som damp ner i brevlådan.

Först så sa dom att jag inte ens hade något BAEC konto knutet till mitt VISA kort.
Sen efter tag efter jag angett det nya kontot så påstod dom att jag inte hade angett ett befintligt konto. Bad dom kolla på min ansökan om dom inte trodde mig.
Efter ca 10 minuter så tog dom på sig att något har blivit fel på deras sida.

Dom ville inte att jag skulle prata med BA om att slå ihop kontona utan dom skulle göra det åt mig (skickar ärende till BA) och det tar ca 3 arbetsdagar.
Ska bli intressant om dom fixar det. Jag tvivlar tyvärr.

Det lustiga var att efter BA slagit ihop kontona och dödat det nya så gick det inte längre att beställa medlemskort eller bagtags, såhär står det, trots att varken det ena eller andra beställts.

You have already ordered 3 membership items in the current membership year.
We regret that therefore you will be unable to order any more until the start of the next membership year.

Ringde kundtjänst och påpekade att jag bara fått hälften av de poäng jag ska ha för föregående period,
efter diverse tjafsande fick jag beskedet Vi för över poäng varje vecka ja det stämmer när jag
tittar på mitt BAEC konto, det har tidigare varit 1 vecka mellan överföringarna, men sista 3 veckorna har ingenting överförts.
Vi gör en teknisk undersökning och återkommer suck och stön och jämmer och elände

Ringde kundtjänst och påpekade att jag bara fått hälften av de poäng jag ska ha för föregående period,
efter diverse tjafsande fick jag beskedet Vi för över poäng varje vecka ja det stämmer när jag
tittar på mitt BAEC konto, det har tidigare varit 1 vecka mellan överföringarna, men sista 3 veckorna har ingenting överförts.
Vi gör en teknisk undersökning och återkommer suck och stön och jämmer och elände

de återkom faktiskt 2 timmar senare och sa att de kunde se att det var fel, bla bla vi arbetar på att rätta till detta
...to be continued...

Nu har dom slagit ihop mina konton och en bunt avios har kommit över.
Om beloppet stämmer helt till 100% är jag inte helt säker på
I värsta fall saknas det inte mer än signup bonusen om jag räknat rätt.

Kollade mitt och frugans inköp på Entercards hemsida. Inga köp finns noterade sedan 28/2 hos båda två och hos mig misstämmer siffrorna rejält. Dessutom har det inte kommit in några Avios sedan 11/2 efter att ha kommit stötvis i December - 07 Januari, sedan 04 och 11 Februari. Har inte orkat kolla om jag fått rätt antal poäng, men detta företag går från dåligt till sämre.

Pratade med kundtjänsten på Entercard igår angående saknade poäng/Avios. Nämnde att jag saknade välkomstbonus (använde mitt kort första gången i december) och att poängen överförs slumpmässigt till BAEC utan någon logik i tiden. Då fick jag förklaringen att de bytt system för poängöverföringar och systemet innehåller buggar - ingen direkt överraskning. Förra gången jag ringde så hade de gått från månadsvisa överföringar - för det fungerade inte bra - till att föra över varje fredag - som inte heller verkar fungera. De säger att de jobbar på detta. Intressant att överföringar fungerar i stort sett klanderfritt på AMEX och Diners, medan Entercard aldrig verkar få det hela att fungera. Trist att BA valt en partner som inte har bättre ordning på sina system:mad:

Toppen