Senaste nytt

British Airways Visa

OS i London 2012 gör det inte lättare. BA släpper platser lite nu och då närmare resdag.

Hade faktiskt OS i tankarna för en annan resa som jag funderat på. Men som du säger OS kommer att öka trycket+att augusti generellt är en kärv månad då alla Européer har semester.
 
Det här blir knäppare och knäppare, denna gång har jag fått Avioser för BA Spend (alltså biljetter etc. köpta från BA), men bara för det inte för övriga inköp.

jaha, då trillade det in ytterligare några hundra poäng, borde ha varit flera tusen till för att det skulle stämma för perioden :rolleyes: ...
 
Jag kommer snart med ett nytt case. Trodde jag slarvat bort, eller tappat kortet när jag var i CPH för några sedan. Spärrade kortet, hittade det visserligen senare. Har fått det nya nu. Så vi får se vad som händer nu.
 
Hmm, jag byter ut mitt kort i förtid då magnetremsan på baksidan är
i stort sett försvunnen och plasten (lamineringen) på framsidan har
börjat lossna. Kunde inte använda kortet i N.Y. senast då vare sig
hotell, restauranger eller affärer har chipläsare. Hoppas att man inte
behöver börja om från scratch vad gäller 2-4-1 !
Hur man skall kunna hålla någon som helst koll på sina avios är en
gåta då de, som sagt flera gånger tidigare, trillar in flera gånger i
månaden.
 
Jag har bytt kort flera gånger per år av olika anledningar, dessutom finns det ytterligare ett kort i annat namn på samma konto.
Det har aldrig varit något problem pga av detta.
 
Re Avios & BA-Visa som hanteras av Entercard:

Di.se: Ny vd för Nordnet 2012-02-10 08:38
Nordnet har utsett Håkan Nyberg till ny vd för bolaget.
Håkan Nyberg är i dag vd för Entercard och tillträder sin nya tjänst senast den 1 september. Jacob Kaplan kvarstår som tillförordnad vd fram till dess.

Kan i vart fall inte bli sämre på Entercard /BA-visa - Avios/ och Gud bevare Nordnet. Här gäller det att snarast avveckla mina Nordnetkonto.
 
Skönt att i alla fall Det inte är ett problem.. Att man tillverkar så usla kort är
ju i sig ett problem.. Det enda kort som haft detta problem tidigare var ett
Med Mera-kort. Amex, M-C, Diners m.fl. klarar livet i plånboken utan strul.
 
Entercard - BA-Visa och Avios.

Som flera av er andra här på BC har jag reagerat på mina kontoutdrag och tilldelade/registrerade Avios på BA:s sida som aldrig tycks stämma och i vart fall är stort sätt omöjliga att följa. Frustrationen nådde sin höjdpunkt i dag på morgonen och resulterade i som följer:

Efter att ha tillbringat 54 minuter i telefon med BA-Visa Entercards Sofia på deras kundsupport och på ett hyfsatt fint sätt begärt att få förklarat hur i h-vete jag skall göra för att ha en rimlig möjlighet att följa transaktionerna och Aviosarna får jag veta att det har blivit fel på överföringen till mitt Avios konto hos BA och flera överföringar blivit hängande i systemet som "pending" och följaktligen inte förts på mitt Avois konto hos BA.
Från att först givit mig intrycket om att jag är en gnällig typ och borde nöja mig med de uppgifter som finns tillgängliga på konto utdragen blir tonen något annan när hon måste mer eller mindre medge att det är fel i deras system. Med löfte om att rätta till och förfrågan om vad hon kan göra för att jag skall förstå sambandet i framtiden är mitt svar att de Aviosposter som överförs från mitt kreditkonto rimligen bör motsvaras av exakt samma poster hos BA. Hon säger att Avios numera överförs dag för dag, vilket förstås gör det näst intill omöjligt att kolla Spending mot Avios.
Om jag inte missminner mig så har Aviosar ett, om än litet, monetärt värde varför sånt här schabbel nog kan vara något för Finansinspektionen, eller i vart fall KO?

Till dig med Entercard BA-Visa - ring och be dem förklara hur du skall göra för att kolla din Spending mot tilldelade Aviosar. Ta helst en post som är ensam för en viss datum och fråga var och hur den redovisats till ditt BA Avios konto och jämför!

På tal om stavning - kan det vara så att man tappar ett S vid inmatning och så blir det bara "PENDING" kvar?:mad:
 
Helt otroligt. Dom verkar inte ha en aning om vad dom gör. Som kund har du rätt att kräva ut information om exakt hur många avios dom gett dig och spending man räknat det på.
 
Toppen