Entercard - BA-Visa och Avios.
Som flera av er andra här på BC har jag reagerat på mina kontoutdrag och tilldelade/registrerade Avios på BA:s sida som aldrig tycks stämma och i vart fall är stort sätt omöjliga att följa. Frustrationen nådde sin höjdpunkt i dag på morgonen och resulterade i som följer:
Efter att ha tillbringat 54 minuter i telefon med BA-Visa Entercards Sofia på deras kundsupport och på ett hyfsatt fint sätt begärt att få förklarat hur i h-vete jag skall göra för att ha en rimlig möjlighet att följa transaktionerna och Aviosarna får jag veta att det har blivit fel på överföringen till mitt Avios konto hos BA och flera överföringar blivit hängande i systemet som "pending" och följaktligen inte förts på mitt Avois konto hos BA.
Från att först givit mig intrycket om att jag är en gnällig typ och borde nöja mig med de uppgifter som finns tillgängliga på konto utdragen blir tonen något annan när hon måste mer eller mindre medge att det är fel i deras system. Med löfte om att rätta till och förfrågan om vad hon kan göra för att jag skall förstå sambandet i framtiden är mitt svar att de Aviosposter som överförs från mitt kreditkonto rimligen bör motsvaras av exakt samma poster hos BA. Hon säger att Avios numera överförs dag för dag, vilket förstås gör det näst intill omöjligt att kolla Spending mot Avios.
Om jag inte missminner mig så har Aviosar ett, om än litet, monetärt värde varför sånt här schabbel nog kan vara något för Finansinspektionen, eller i vart fall KO?
Till dig med Entercard BA-Visa - ring och be dem förklara hur du skall göra för att kolla din Spending mot tilldelade Aviosar. Ta helst en post som är ensam för en viss datum och fråga var och hur den redovisats till ditt BA Avios konto och jämför!
På tal om stavning - kan det vara så att man tappar ett S vid inmatning och så blir det bara "PENDING" kvar?