Senaste nytt

British Airways Visa

Jag fick 92 poäng registrerade på mitt BAEC konto idag från "Finance Card"!!!! ;)
Håller igen eftersom 2-4-1 kupongen triggats. Bättre att lägga spenden nästa år.

Stämmer detta med vad du köpt då? För mig stämmer det aldrig (antalet poäng som står på räkningen stämmer dock). Dessutom ska det (enligt Entercard) överföras veckovis, vilket det ibland gör, men ibland månadsvis och ibland varannan månad, vilket gör det mer eller mindre omöjligt att veta om man verkligen fått de poängen man borde ha fått.

Stämmer detta med vad du köpt då? För mig stämmer det aldrig (antalet poäng som står på räkningen stämmer dock). Dessutom ska det (enligt Entercard) överföras veckovis, vilket det ibland gör, men ibland månadsvis och ibland varannan månad, vilket gör det mer eller mindre omöjligt att veta om man verkligen fått de poängen man borde ha fått.

Kanske deras sätt att skicka mindre avios till ditt konto. Du har ingen chans att ta reda på om du har rätt summa avios eller ej... :eek:

Hos mig verkade dom testa med något som liknade veckovis kreditering i oktober,men nu verkar de ha gått tillbaka till månadsvis kreditering. Dessutom har jag fått 28 Avios mer än jag skulle. Helt koll verkar dom inte ha. Men närmaste veckorna blir spännande då vouchern borde triggas, då får vi hoppas att dom har koll:)

Har en kollega som fått lite poäng vid flera olika tillfällen.
Så det verkar som de överför de flesta poängen till nästan alla samma dag,
men samtidigt skvätter lite poäng här och där till en del.:rolleyes:

Hur lång tid brukar det ta för er ungefär innan poängen är insatta på kontot?
Har fortfarande inte fått in de 8k avios från min första faktura som jag betalade för en månad sedan.
Är det så här slött eller har det blivit något knas tror ni?

Poängen brukar dyka upp redan i mitten på månaden, innan jag betalt räkningen. Under några månader har det varit strul med att poängen duttats ut vid flera tillfällen, och inte som vanligt i en klump. Nu i December blev det en strul igen, så det kan vara god ide att höra av sig.

Jag skulle nog se till att kolla att de verkligen krediterar till rätt BAEC-konto om ni inte får några poäng. För många (inkl mig) har de tydligen öppnat nya konton istället för att ansluta kortet till ett existerande konto.
till deras försvar kans ägas att de oftast svarar snabbt om man skriver till deras kundtjänst via hemsidan.

Jag ringde och pratade med dom och fick denna information.

Dom skapar alltid nya BAEC konton för nya konton för att sätta in poängen.
Sen mergas detta med det konto som du har angett vid beställningen och detta kan ta upp till 3 månader.
Så det verkar som om när man har ett nytt BA Visa så får man snällt vänta ett bra tag innan poängen trillar in.

Fattar inte riktigt varför dom måste göra så, men dom kunde i alla fall bekräfta mina poäng och att dom har rätt kontoinformation.
Så flaskhalsen verkar vara BAEC?

Nu har jag inte så bråttom att få mina miles så för mig spelar det ingen roll men det kanske kan vara jobbigt för någon som väntar på att miles ska drippa in för en reward.

Dom skapar alltid nya BAEC konton för nya konton för att sätta in poängen.
Sen mergas detta med det konto som du har angett vid beställningen och detta kan ta upp till 3 månader.

Verkar ju helt vansinnigt att först skapa ett helt nytt konto och sedan merga det, istället för att koppla rätt från början. Hur mycket extra jobb skapar dom inte för sig själva?
Detta är f.ö. inte den förklaringen jag fick, i mitt fall var det ett misstag (att det sedan tog ytterligare ett dussintal samtal med ett dussintal olika handläggare innan det löste sig måste väl ha berott på ett dussintal andra misstag). Till deras försvar (entercard) är de väldigt trevliga att ha att göra med även om kompetensen inte den högsta. Jag fick efter ett tag 3 biobiljetter som plåster på såren då de började ana min frustration.

Toppen