Senaste nytt

British Airways Visa

Det anmärkningsvärda är att det fungerade tidigare, det som stod på kontoutdraget var det som överfördes och det stämde.

Förrutom när det var en kampanj med dubbla poäng.

Har mailat BA HQ i London om samtliga rapporterade bekymmer med Entercard och BA Visa.
Tonen i mailet är att BA borde vara måna om att ha partners som håller en sådan kvalitet som man förknippar med en organisation som BA.

Får se vad återkopplingen säger. I sämsta fall händer inget, bästa fall sätter dom press på Entercard att "get your fucking shit together!"

Tycker dom här perioderna med utspridda poäng under månaden kommer oftare och oftare. Har kontaktat Entercards kundservice några gånger genom åren och dom har i allafall varit trevliga, även om jag inte fått hjälp av dom alla gånger.

Jag instämmer i att Entercard är helt totalt hopplösa att ha att göra med. Dessutom hade summan man spenderat på kortet inte återställts från årsskiftet på februarifakturan, så de verkar ha noll koll på hur nära man är 2-4-1-checken heller.

Jag roade mig under kvällen med att lägga in alla data från fakturorna i en excelfil och även om det är obegripligt med små summorna så stämde det mesta väldigt bra. Faktiskt är det så att jag har av bokat två stycken BA biljetter under året och de har de inte återtagit poängen för. :) Dock vid återföring av icke BA transaktioner så har det avgått Avios.

Idag fick jag faktura från Entercard.

Totala inlöp i månaden: ca 10340 SEK.
Periodens Avios-poäng: 999

Jag undrar om hur de räknar avios nuförtiden? Jag har för mig att det var [totala inköp i månden / 10 = miles(avios)] som jag skulle få.

Jag undrar om hur de räknar avios nuförtiden? Jag har för mig att det var [totala inköp i månden / 10 = miles(avios)] som jag skulle få.

Det ligger inte med ngn kortavgift, eller något annat som inte ger Avios? För mig brukar det stämma, men nu har jag också sett att de börjar ramla in sporadiskt med Avios på mitt BA-konto.

Det ligger inte med ngn kortavgift, eller något annat som inte ger Avios? För mig brukar det stämma, men nu har jag också sett att de börjar ramla in sporadiskt med Avios på mitt BA-konto.
Nej, det har jag tänkt först. Men alla transaktioner var inköp och inga kontantuttag eller kortavgift.

Det anmärkningsvärda är att det fungerade tidigare, det som stod på kontoutdraget var det som överfördes och det stämde.

Instämmer. Men idag fick jag mitt kontoutdrag och det har väl hittills kommit hälften av poängen som poängen som har intjänats. Ackumulerade inköp har man heller inte lyckats nollställa. Så min tur hos EnterCard tycks vara förbrukad och jag ansluter mig till skaran som råkar ut för kaoset:(

misstämmer ändå mer på min faktura, ca 300 Avios för lite.
Jag har fått ungefär hälften.

Last edited:
Toppen