Senaste nytt

British Airways Visa

Ja, Avioserna funkade ett tag för mig men sen har det varit tyst ett bra tag bortsett från en liten klick som dök upp häromdagen. Det drösar väl in en helvetes massa när man minst anar det... Att inte bara BA kan ringa Entercard och leverera ett skarp ultimatum att man lämnar samarbetet om dom inte får ordning på sakerna!

En jäkla tur att jag hade mitt Eurobonuskort med igår på bensinstationen när mitt BA-kort helt plötsligt inte medgav köp.

Efter tre veckors användning har hela kortet gått sönder. Plastytan som täcker kortet har flagnat av... Har aldrig hänt mig förut. Funderar på att ringa och beställa ett nytt men det känns ganska ledset det med.

Mitt BA VISA uppvisar samma "beteende" - den genomskinliga plasten har släppt i kanterna. Vilket jag kan tycka är lite underligt, att tillverka plastmackor har ju gjorts i årtionden, och åter årtionden - varför börjar strula med det nu ?

Det är nog ett Entercard problem. Mitt MasterCard från Swedbank (utställt av Entercard) visade samma beteende i hållbarhet medans mitt Swedbank-visa som det ställer ut själva höll i flera år

Jag har alltid haft samma problem med mina Swedbank-kort. Plasten släpper direkt. Har nog aldrig haft ett sånt som hållt hela giltighetstiden. Har däremot haft flera som inte ens höll ett år.

Jag får spä i kritikfloden kring kortets usla fysiska kvalitet. Magnetstrippen ger sig snabbt, som sagts tidigare släpper plasten, ut det verkar vara lögn i h-e att få namnteckningen att sitta kvar.

Toppen