Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Tvärtom är min känsla, att den bara visar resor som business om den lyckats hitta _alla_ segment som business. Därför bra att söka leg för leg
Jo, men detta var en workaround gällande just Turkish där business award har saknats ex Skandinavien sedan ett par månader. Där fungerar det inte att söka t ex ARN-IST för då blir det bara ekonomi.
 
Är du säker på att det är business även ner till Istanbul? Misstänker starkt att SAS visar resan som business så länge något ben i flygningen är det.

Edit: Ser att den visar bokningsklasserna som I och I ARN-IST-TPE som jag testade, så då stämmer din iaktagelse. Såvida inte SK IT spelar oss ett spratt.

Ja det var alla leg i C
 
Har en 2-4-1 bokning med utresa GOT - FRA 2 November. Vid bokningstillfället fanns det bara economy att boka även om det fanns business enligt United.com (vet att det inte är tillförlitligt till 100%) även nu när jag tittar på SAS söktjänst för Star Alliance award så finns där 4 platser i business men när jag ringer till SAS så ser dom inga platser. Nån mer som varit med om att tjänsten visar platser som sen inte är bokningsbara?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Har en 2-4-1 bokning med utresa GOT - FRA 2 November. Vid bokningstillfället fanns det bara economy att boka även om det fanns business enligt United.com (vet att det inte är tillförlitligt till 100%) även nu när jag tittar på SAS söktjänst för Star Alliance award så finns där 4 platser i business men när jag ringer till SAS så ser dom inga platser. Nån mer som varit med om att tjänsten visar platser som sen inte är bokningsbara?

Japp. Fick precis samma problem som dig på rutten ARN-FRA. Fanns enligt sidan men Tallin kunde inte boka dem som ett leg på en längre resa. Skulle vidare med Asiana First från FRA och då kunde jag inte byta från economy. Dock sa Tallin att hon kunde boka i Business om jag bokade sträckan enskilt. OBS det var eminenta Kristina jag pratade med.
 
Japp. Fick precis samma problem som dig på rutten ARN-FRA. Fanns enligt sidan men Tallin kunde inte boka dem som ett leg på en längre resa. Skulle vidare med Asiana First från FRA och då kunde jag inte byta från economy. Dock sa Tallin att hon kunde boka i Business om jag bokade sträckan enskilt. OBS det var eminenta Kristina jag pratade med.

Ok, även vi ska vidare till ICN med Asiana first.
 
Japp. Fick precis samma problem som dig på rutten ARN-FRA. Fanns enligt sidan men Tallin kunde inte boka dem som ett leg på en längre resa. Skulle vidare med Asiana First från FRA och då kunde jag inte byta från economy. Dock sa Tallin att hon kunde boka i Business om jag bokade sträckan enskilt. OBS det var eminenta Kristina jag pratade med.
Jag har råkat ut för samma för någon månad sen.
Vi har n resa i maj som är ARN-FRA-ICN-KIX, vi ville ändra ARN-FRA till senare då vi flyger Asiana och vill inte ha så mycket tid i FRA som 7 timmar.
Platser finns enligt SAS *A award på senare flyg med Lufthansa i C. Men dom kan inte ändra, bara ekonomi kan dom ändra till.
Skulle jag bara boka ARN-FRA så finns det platser i C men om hon har mon bokning öppen så att hon ska kunna ändra flygen så går det inte att boka C då är dom borta. Jag har pratat med 4 olika agenter och samma sak.
Det är något som är i görningen med begränsningar eller ett mjukvarufel.
 
Pratat med 2 olika personer på SAS kundtjänst som bägge säger till mig att jag har fel i att man inte längre behöver betala för övre bokningsklass om man reser med olika bokningsklasser tur / retur. Jag förklarar för båda att man betalar för ekonomi om man åker ekonomi ut och business hem om man åker just business hem. Bägge blir halvt sura och säger att jag har fel. Jag säger till dom att stanna kvar i telefonen så ska jag gå in och göra en bokning på er hemsida så ska jag läsa upp exakt vad det står. Mkt riktigt hade jag rätt. Bägge personerna säger då att det är en bugg i systemet på hemsidan som gör att man får betala för olika bokningsklasser. Dom sa till mig att klara bokningar gör dom inget åt men det ska inte fungera så här menar dom. Nån mer som hört detta?
 
Jag har råkat ut för samma för någon månad sen.
Vi har n resa i maj som är ARN-FRA-ICN-KIX, vi ville ändra ARN-FRA till senare då vi flyger Asiana och vill inte ha så mycket tid i FRA som 7 timmar.
Platser finns enligt SAS *A award på senare flyg med Lufthansa i C. Men dom kan inte ändra, bara ekonomi kan dom ändra till.
Skulle jag bara boka ARN-FRA så finns det platser i C men om hon har mon bokning öppen så att hon ska kunna ändra flygen så går det inte att boka C då är dom borta. Jag har pratat med 4 olika agenter och samma sak.
Det är något som är i görningen med begränsningar eller ett mjukvarufel.

Det har varit så rätt länge just till FRA. I mitt fall gjorde jag en bokn i nov förra året. Ändringar i dec och sedan mars.
(Bland annat från asiana till LH då det var öppet långt innan). Hade precis samma problem med CPH-FRA då.
Jag ringde väl ca en gång i veckan för att be dem kolla inventory på Singapore airlines på hemvägen, samt om FRA-SIN ev hade availability.
Till slut helt random kunde jag boka om CPH-FRA. Kan dessvärre inte minnas om jag gjorde det ihop med att jag bytte FRA-ICN till LH från Asiana men det är risken att det gjordes ihop. Jag minns iaf begränsningar till FRA trots united visade tillgång och experflyer (sas tool fanns inte då).
 
Pratat med 2 olika personer på SAS kundtjänst som bägge säger till mig att jag har fel i att man inte längre behöver betala för övre bokningsklass om man reser med olika bokningsklasser tur / retur. Jag förklarar för båda att man betalar för ekonomi om man åker ekonomi ut och business hem om man åker just business hem. Bägge blir halvt sura och säger att jag har fel. Jag säger till dom att stanna kvar i telefonen så ska jag gå in och göra en bokning på er hemsida så ska jag läsa upp exakt vad det står. Mkt riktigt hade jag rätt. Bägge personerna säger då att det är en bugg i systemet på hemsidan som gör att man får betala för olika bokningsklasser. Dom sa till mig att klara bokningar gör dom inget åt men det ska inte fungera så här menar dom. Nån mer som hört detta?

Skumt. Jag bokade en award så sent som i tisdags i Singapore first (Endast enkel, tänkt hemresa från singapore) där jag planerar lägga till fler segment senare. Ev vill jag då åka business ”bara” ut och frågade specifikt ang detta. Och fick svaret att ”you pay for what you fly”.
 
Skumt. Jag bokade en award så sent som i tisdags i Singapore first (Endast enkel, tänkt hemresa från singapore) där jag planerar lägga till fler segment senare. Ev vill jag då åka business ”bara” ut och frågade specifikt ang detta. Och fick svaret att ”you pay for what you fly”.
Är du förvånad över att kundtjänst inte har koll och ger olika svar..?
 
Toppen