Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Visserligen kan ju allt ta längre tid, men tror ni inte att löftena blir något mer träffsäkra utan Bagdad Bob? Åtminstone hoppas jag på det...
Man kan ju hoppas. Men hans ande verkar ju fortfarande influera SAS marknadsavdelning, så jag vågar inte hoppas för mycket.

Bara det inte blir så att enda sättet att boka en bonusresa är via webben, det dödar möjligheterna till lite mer kreativa resor eller till och med möjligheten att ta sig till vissa mindre orter som slutdestination.

Bara det inte blir så att enda sättet att boka en bonusresa är via webben, det dödar möjligheterna till lite mer kreativa resor eller till och med möjligheten att ta sig till vissa mindre orter som slutdestination.

Inte nödvändigtvis, alla automatiska system öppnar i sin tur upp för att bli "gamed" pga att de har luckor, buggar eller ofullständiga regelverk som skapar andra kreativa möjligheter. Faktiskt skulle jag säga att utan en människa på andra änden som skall kontrollera din plan så är chansen större att du kommer undan med något oförutsett.

Som jag skrev i bokade bonusresor 2018-tråden:

Jag hittade resor med Turkish med sas star alliance trips-sidan som INTE syns på United.. Jag sökte 4 personer i C och hittade flertal dagar arn-ist (men man måste vidare pga married segment) där det fanns 4 platser i C. United visade endast Eco eller inget alls.
Fanns till ett antal olika destinationer i Asien som man ej fick upp på United.

Någon här som har erfarenhet med tillgänglighet på just United-flygningar i detta nya verktyg? Hittar platser IAD-TPA (som del av en sökning ARN-TPA och visar tillgänglighet för två personer ARN-FRA-IAD-TPA allt med United förutom första sträckan med SAS), men söker jag bara IAD-TPA hittar jag inget i varken detta verktyg eller United.com. Finns platserna som married segments eller är det något som är fel? Vill bara åt IAD-TPA sträckan.

Toppen