Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Jag tycker det är en fantastisk idé. Har du kunskap och tid just go for it :). Swishar gärna en slant om det krävs!

/A
Tack, men det behövs inte! Vill bara underlätta för mig själv och alla här på forumet. :)

Ska se om jag kan få ihop något i helgen! Men som sagt, om någon har input på hur det ser ut vid användningen av deras API, skriv gärna till mig.

Vad är fel med det befintliga verktyget som visar allt som släpps? Det visar ju vad du har chans att boka och minimerar antalet API-anrop och därmed risken att SAS beslutar sig för att sådana här saker inte får förekomma.

Vad är fel med det befintliga verktyget som visar allt som släpps? Det visar ju vad du har chans att boka och minimerar antalet API-anrop och därmed risken att SAS beslutar sig för att sådana här saker inte får förekomma.
Det verktyget listar ju bara SAS. Tanken här var väl att göra ett verktyg för att söka Star Business via SAS API.

Jag tror inte det ger så mkt mer än vad United redan tillhandahåller dock.

Det verktyget listar ju bara SAS. Tanken här var väl att göra ett verktyg för att söka Star Business via SAS API.

Jag tror inte det ger så mkt mer än vad United redan tillhandahåller dock.

Precis! Tanken är att visa *A i business.

Fördelen med att använda SAS API framför United är att tillgängligheten stämmer överens med det som vi faktiskt kan boka.

Precis! Tanken är att visa *A i business.

Fördelen med att använda SAS API framför United är att tillgängligheten stämmer överens med det som vi faktiskt kan boka.

Ja du kan ju labba lite, skulle tro att du kan hitta First också. Risken är som Agehall säger att det kan vara för slött för att t ex ge en snygg månadskalender.

Ah, givetvis. Fast det har väl redan konstaterats i någon tråd att SAS API är lite för slött för att det ska vara användbart.
Att SAS API är slött håller jag verkligen med om. Men jag personligen tycker att det är mycket skönare att kunna söka efter en hel vecka direkt och endast få tillbaka flighter i business (och inte economy), även om det tar ca 10 sekunder. Dessutom hade jag nog cachat resultaten i 1 timmer eller så. Då kan man minska antal request och även få mycket snabbare sökningar.

Enligt utskick från SAS, kommer man att kunna boka Star Alliance bonusresor helt på egen hand i höst.
(dock vet man inte om vilket års "höst")
SAS skrev:
BOKA ÄNNU ENKLARE I HÖST

I höst kommer bokningen av Star Alliance bonusresor att fungera precis som för övriga bonusresor, som du bokar helt på egen hand. Du loggar bara in på sas.se, söker reda på en resa som passar dig (bokningssystemet håller koll på att du har tillräckligt med poäng) och bokar. Klart!

Toppen