Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Såg detta först nu, bra funktion men fortfarande buggig för mig - och, kan man inte få fram en månadskalender? Eller missar jag något? Att söka dag för dag är bara föööör segt (då ringer jag faktiskt hellre SAS). På United kan man iaf få upp två månader, även om det inte alltid stämmer.
Nej finns ingen månadskalender, och går inte att söka specifikt på bara viss bokningsklass.
Den stora vitsen med denna nya funktion tycker jag är att se awards på sträckor som bara SAS kan boka, t ex CPH-SIN, använder fortfarande United för att leta bonusresor.

Nej finns ingen månadskalender, och går inte att söka specifikt på bara viss bokningsklass.
Den stora vitsen med denna nya funktion tycker jag är att se awards på sträckor som bara SAS kan boka, t ex CPH-SIN, använder fortfarande United för att leta bonusresor.

Precis, någon/några av de sträckorna jag hittade på min NZ-bokning såg jag inte på United, så även om det tar tid/är jobbigt så visar den så pass mer korrekt information om bokningsbara platser (det är nog inte 100%, så klart). Jag behövde bara diktera datum och flightnummer som jag hittade på webbsökningen och den gode Anton knappade in och reserverade allt eftersom :)

Bra att SAS fixat ett lättanvänt sökverktyg för detta!

Försöker leta efter biljetter FRA-SIN med Lufthansa men får inte fram en enda biljett i Juni 2019, är jag för tidigt ute för att få tag på business biljett?

Bra att SAS fixat ett lättanvänt sökverktyg för detta!

Försöker leta efter biljetter FRA-SIN med Lufthansa men får inte fram en enda biljett i Juni 2019, är jag för tidigt ute för att få tag på business biljett?
Om du inte hittar FRA-SIN, sök från andra destinationer i Europa? Bara att göra en enkel connection.

SAS släpper mestadels sina biljetter 330 dagar innan avgång. Nu är jag inte helt hundra, men gissningsvis gör de flesta andra bolag det också. Men som alltid med bonusbiljetter, de kommer och går. Sätt upp alerts så att du inte missar något!

Om du inte hittar FRA-SIN, sök från andra destinationer i Europa? Bara att göra en enkel connection.

SAS släpper mestadels sina biljetter 330 dagar innan avgång. Nu är jag inte helt hundra, men gissningsvis gör de flesta andra bolag det också. Men som alltid med bonusbiljetter, de kommer och går. Sätt upp alerts så att du inte missar något!

Alerts för poängresor. Vart kan man sätta upp det om jag får fråga ?

Jag skulle kunna fixa ett enklare verktyg för att söka efter resor i business, under flera dagar/veckor samtidigt. Frågan är om SAS är ok med att man skickar en massa requests till deras API... Jag kan tycka att det ska vara lugnt då deras API är öppet och alla bokningar faktiskt sker via dem.

Jag skulle kunna fixa ett enklare verktyg för att söka efter resor i business, under flera dagar/veckor samtidigt. Frågan är om SAS är ok med att man skickar en massa requests till deras API... Jag kan tycka att det ska vara lugnt då deras API är öppet och alla bokningar faktiskt sker via dem.

Jag tycker det är en fantastisk idé. Har du kunskap och tid just go for it :). Swishar gärna en slant om det krävs!

/A

Toppen