Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Det känns bara så knepigt att United har större tillgång på Sas-biljetter än Sas själva.. Det gäller både vanliga och star alliance-bokningen.
United har ett mycket större bonusprogram än vad SAS har. För att SAS ska få tillgång till alla Uniteds flygningar, kanske man måste ge lite mer från sina egna?

Om du sedan fortsätter tankegången och inser att bonuspoängen i sig och bonusprogrammen är ”big business”, de står för en ansenlig del av flygbolagens vinst. Då förstår du också enkelt det som @agehall nämner ovan, de kan mycket väl köpa in revenuestolar bara för att fortsätta att hålla bonusprogrammet attraktivt. Särskilt i USA där bonusprogrammen används som säljmaskiner för allt möjligt och man kan få bonuspoäng för sånt som inte ens är avlägset relaterat till flygandet eller ens resande i sig. Då blir det viktigt att folk upplever att det finns och går att hitta platser.

Intressant att du svarar mig på sättet du gör @agehall, när du själv upplevde det som konstigt för några veckor sen..
Jag har alltid sagt att Uniteds sökmotor inte stämmer till 100% med vad Eurobonus kan boka. Min uppfattning har varit att United sett lite mindre av SAS utbud än Eurobonus men under sista tiden har jag sett flera bevis på att det även kan vara tvärt om så min uppfattning har kanske svängt lite här.

Hej!

Letat efter 2 awardplatser i juli till New Orleans med Sas/United i business/eco ett tag nu. Det har varit helt tomt till Chicago med Sas efter maj. Men ikväll ser jag på United att det finns biz till chicago och eco därifrån till New Orleans'. Går in på Sas och tittar, finns inget alls. Tror ni att jag kommer kunna boka när jag ringer till tallin på måndag morgon? Vet att det är en hypotetisk fråga, bara nyfiken på erfarenheter.
De brukar dyka upp på SAS efter ett tag. Har också noterat samma sak med Business på ORD-CPH-ARN, där United visade tillgänglighet men inte hos SAS. Ett par dagar senare dök de upp på SAS och gick därmed att boka med EuroBonus.

Typiskt, när jag väl skulle använda den här funktionen för första gången så fungerar den inte. Jag får felmeddelande varje gång:
SYSTEM ERROR We are facing technical clinch at the moment. Please try to book your flight(s) again, if problem persist contact SAS sales and service for help.

• Gilla
Reactions: Gus
Typiskt, när jag väl skulle använda den här funktionen för första gången så fungerar den inte. Jag får felmeddelande varje gång:
SYSTEM ERROR We are facing technical clinch at the moment. Please try to book your flight(s) again, if problem persist contact SAS sales and service for help.
Funkar för mig
upload_2018-9-6_22-20-48.png

Yes, så långt fungerar även för mig, det är när jag ska trycka igenom reservationen i sista steget som det blir kaos
Jag hade samma problem igår kväll och tidigare idag. Provade några gånger och till slut gick reservationen igenom.
Ringde sedan in på det vanliga numret för att betala och få biljetten utställd, trots Amex-voucher - inga problem, poäng och voucher dragna men av någon anledning kunde de inte räkna ut skatterna ikväll, så den faktiska biljetteringen ska ske imorgon fm någon gång...

Last edited:
Jag hade samma problem igår kväll och tidigare idag. Provade några gånger och till slut gick reservationen igenom.
Ringde sedan in på det vanliga numret för att betala och få biljetten utställd, trots Amex-voucher - inga problem, poäng och voucher dragna men av någon anledning kunde de inte räkna ut skatterna ikväll, så den faktiska biljetteringen ska ske imorgon fm någon gång...
Låter lovande, tack för info!
Jag gör några försök igen att trycka igenom den där nu innan Tallinn öppnar

Bokade en preliminär semesterresa för kommande sommar igår via nya *A-sökningssidan, får se om planerna kvarstår, men det vore kul att komma iväg dit även om resan inte blev rakaste vägen.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Ethiopian, Turkish
Kabinklass: Business
Avreseort: GOT (Göteborg)
Destination: SEZ (Mahe, Seychellerna)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 45000 + 1 st Amex-voucher
Skatter&avgifter (per person): 2601 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juli 2019
Bokad: September 2018

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flighter:
GOT-FRA: Lufthansa A320
FRA-BRU: Lufthansa A320
BRU-ADD: Ethiopian B787-9 (tekniskt stopp i VIE)
ADD-SEZ: Ethiopian B737-800
//
SEZ-IST: Turkish A330-200
IST-FRA: Lufthansa A320
FRA-GOT: Lufthansa A320
Lustigt, det var precis GOT-SEZ jag försökte boka! Men i januari så vi krigade inte om samma platser i vart fall :)

• Gilla
Reactions: ekf
Toppen