Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Jag har reserverat via webbverktyget och sedan ringt vanliga EB-kundtjänsten (ej Tallinn) och lyckats applicera voucher. Det kräver dock som sagts att ordinare mängd poäng finns tillgängliga på kontot vid reservationstillfället.

”Rätt” väg är nog att gå via Tallinn iofs...

Ja det var så jag försökte göra, ringde både Sales och EB-kundtjänst men båda hänvisade till Tallin.
Men nu är allt löst. Hörde att skatterna blivit billigare till mellanöstern och Afrika via Chatflights, så ringde för att avboka och för att sedan omboka resan.

Men man måste fortfarande ha så många poäng på kontot för att kunna klicka reservera.
Korrekt, men man skulle kunna tänka sig att om man har två vouchers och vill boka exvis Europa-USA för fyra personer men endast har poäng för ordinarie pris för två, så kan man göra två reservationer vardera efter varandra och sedan ringa in.. :)

Ja det var så jag försökte göra, ringde både Sales och EB-kundtjänst men båda hänvisade till Tallin.
Men nu är allt löst. Hörde att skatterna blivit billigare till mellanöstern och Afrika via Chatflights, så ringde för att avboka och för att sedan omboka resan.
Hur mycket billigare? Vad är skatterna ungefär för en resa till Sydafrika nu?

Nja, skatterna till Sydafrika är väl fortfarande detsamma som tidigare? Vad jag förstår så är det zonen "Nord-/Centralafrika och Mellanöstern" som har ändrats - inte "Södra Afrika", vilket är zonen som Sydafrika tillhör.
Trist. Läste bara pattengs inlägg om lägre till Afrika så då trodde jag det var båda zonerna de sänkt till. Det var ju en downer att det var fel.

Toppen