Senaste nytt

Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus

Allt syns inte....utresa CPH-Toronto-Santiago De Chile med Air Canada i business syns men inte hemresan där det finns både på United och Expertflyer.

Samma väg tillbaka. Syns alltså i båda de andra systemen liksom utresan gör. Jag får väl ringa och ta det manuellt.

Hej!

Letat efter 2 awardplatser i juli till New Orleans med Sas/United i business/eco ett tag nu. Det har varit helt tomt till Chicago med Sas efter maj. Men ikväll ser jag på United att det finns biz till chicago och eco därifrån till New Orleans'. Går in på Sas och tittar, finns inget alls. Tror ni att jag kommer kunna boka när jag ringer till tallin på måndag morgon? Vet att det är en hypotetisk fråga, bara nyfiken på erfarenheter.

Hej!

Letat efter 2 awardplatser i juli till New Orleans med Sas/United i business/eco ett tag nu. Det har varit helt tomt till Chicago med Sas efter maj. Men ikväll ser jag på United att det finns biz till chicago och eco därifrån till New Orleans'. Går in på Sas och tittar, finns inget alls. Tror ni att jag kommer kunna boka när jag ringer till tallin på måndag morgon? Vet att det är en hypotetisk fråga, bara nyfiken på erfarenheter.
Förmodligen inte. Det händer att olika program har olika tillgång.

Är det via vanliga sas-bokningen eller via sas star-Alliance-bokning som du inte hittar den?

Annars är det ju lättast att söka den vägen och reservera direkt när du hittar något. Så räcker det att du ringer in för att biljettera sen.
https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/

Hej!

Är det en Star Alliance award du vill boka? I så fall finns det platser med flertalet olika bolag under juli.

Förmodligen inte. Det händer att olika program har olika tillgång.

Är det via vanliga sas-bokningen eller via sas star-Alliance-bokning som du inte hittar den?

Annars är det ju lättast att söka den vägen och reservera direkt när du hittar något. Så räcker det att du ringer in för att biljettera sen.
https://www.sas.se/eurobonus/star-alliance-award-trips/

Det känns bara så knepigt att United har större tillgång på Sas-biljetter än Sas själva.. Det gäller både vanliga och star alliance-bokningen.

Det känns bara så knepigt att United har större tillgång på Sas-biljetter än Sas själva.. Det gäller både vanliga och star alliance-bokningen.
Varför det? Vi har ingen som helst insikt i hur United skaffar awardstolar - det är ju fullt tänkbart att de tillochmed är villiga att i vissa lägen köpa revenuestolar för att sälja som awards till sina medlemmar.

Toppen