Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Längst ner i mejlet står ju:
* The Le Club Accorhotels GOLD card will replace the existing Shareholders Club Platinum card for all Club members as of June 3, 2015. The upgrade will be automatic if you are eligible for Platinum status (at least 25,000 points).

Så jag tror inte man ska räkna med Platinum efter 3/6 om man inte har poängen för det, oavsett giltighetsdatum på kortet/i appen.
Verkar inte bättre..

Le Club Accorhotels Downgrades Shareholders Club Benefits | LoyaltyLobby

Bara jag som inte kan se vilken status jag har när jag loggar in på accorhotels.com? Skickade in ansökan om att bli uppgraderad för några dagar sedan.

Tycker det är lite roligt hur de beskriver försämringen som “adding new benefits to an already considerable list of advantages:)
Vi kanske alla skulle skriva till dem och fråga vilka förmåner som lagts till då vi inte riktigt kan hitta dem i listan?

Bra att de vill se bevis på 50 aktier. Allt annat är dåligt med detta. Tror detta blivit påverkat av inflation i platinum genom "äga en aktiefusket" tyvärr drabbar detta även oss som äger 50 aktier enligt överenskommelsen med försämringar.

Bra att de vill se bevis på 50 aktier. Allt annat är dåligt med detta. Tror detta blivit påverkat av inflation i platinum genom "äga en aktiefusket" tyvärr drabbar detta även oss som äger 50 aktier enligt överenskommelsen med försämringar.
Det är möjligt att det inverkat på det hela men jag har på intet sätt försökt påskina att jag äger mer än en aktie utan istället villigt delat med mig av mina aktiedepåuppgifter där det tydligt framgår att det är en aktie. Problemet ligger i så fall snarare i hur de tillämpat sina egna regler.

Så här skriver Accor i länken där man ska bekräfta sitt innehav:

upload_2015-3-14_17-4-12.png

Det räcker alltså med 1 aktie som är registrerad i sitt eget namn för att ta del av (de numera nedgraderade) förmånerna

någon som kan bekräfta hur det ser ut med villkoren för att behålla sitt platinum kort den tid som kortet i nuvarande form gäller och är utfärdat? Eller blir det automatisk downgrade oavsett.

enda anledningen till att jag skaffade platinum per aktier är att slippa börja på noll första året. Har ända ett 40 tal nätter inbokade hittils och en drös med poäng inkommande men tycker väl att det är lite tråkigt att behöva förlora statusen innan kortets giltighetstid och med de bokningar man gjort. Ser inte en kvalificering till "riktigt" platinum för nästa period som ett problem....synd att Accor gör det.

någon som kan bekräfta hur det ser ut med villkoren för att behålla sitt platinum kort den tid som kortet i nuvarande form gäller och är utfärdat? Eller blir det automatisk downgrade oavsett.

enda anledningen till att jag skaffade platinum per aktier är att slippa börja på noll första året. Har ända ett 40 tal nätter inbokade hittils och en drös med poäng inkommande men tycker väl att det är lite tråkigt att behöva förlora statusen innan kortets giltighetstid och med de bokningar man gjort. Ser inte en kvalificering till "riktigt" platinum för nästa period som ett problem....synd att Accor gör det.
Skills tro att downgrade är automatisk.

Med så många bokningar skulle du nog ha ett case att kontakta Club De Actionnaires och be om att behålla Platinum, alternativt kontakta vanliga kundtjänst för någon typ av matchning (du har väl troligen motsvarande status på annat ställe med så många stays).

Toppen