Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

accor.jpg

Fick ingen "complete the form" i mitt.

Däremot har jag giltighetsdatum på mitt kort till och med: 01/09/2015

Screen Shot 2015-03-12 at 11.28.56.png

Det var ju verkligen trist. Just garanterad lounge-access var ju för mig den absolut största förmånen, så skillnaden mellan guld och platinum blir rätt så påtaglig.

Använder Accor "medlemsår" eller kalenderår som kvalificeringsperiod, och hur ser jag hur länge min status är giltig? Det står "Valid until: 09/03/2016" på min profilsida, men det verkar ju vara poängens giltighetstid (1 år efter senaste aktivitet på kontot).
Om jag tittar på min Accor-profil så står det även "9 stays, 44 nights" framför min Platinum-status, vilket är antalet stays/nights som jag har hitills sen jag gick med i Le Club i oktober, så om jag har på mig ända fram till oktober att samla in ytterligare 16 nätter (eller 5-6000 poäng så behöver för 25k poäng) så kommer jag kunna kvalificera "på riktigt".

Jaja, hyfsat ändå. Chansen till uppgradering var det enda som intresserade mig - skillnaden i bonuspoäng är marginell :)

Med tanke på att man bara behöver äga en aktie numera känns det dumsnålt att klaga :)

Sitter med placeringar i 5-6 aktier bara för dessa reserelaterade "perks".

Som jag tolkar texten vill de ha reconfirm på innehavet. De vill väl rensa bort de som sålt sitt innehav.
Har du ägarregistrerad aktie behöver du endast en aktie, ej heller konfirmera med skärmdump (ditt namn står ju i aktieägarregistret, jmf pengar på bankkonto). Om du däremot har innehavare-aktie (bearer) måste du skicka in ägarbevis på minst 50 st aktier, ty det är ju enbart du som sitter på aktien som vet om att du äger den (jmf kontanta sedlar).
D3g1r0 är enligt deras kundtjänst aktieägarregistrerade, du behöver alltså enbart en aktie och inte heller skicka in skärmdump.

• Gilla
Reactions: drW
Längst ner i mejlet står ju:
* The Le Club Accorhotels GOLD card will replace the existing Shareholders Club Platinum card for all Club members as of June 3, 2015. The upgrade will be automatic if you are eligible for Platinum status (at least 25,000 points).

Så jag tror inte man ska räkna med Platinum efter 3/6 om man inte har poängen för det, oavsett giltighetsdatum på kortet/i appen.

Toppen