Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

kydyl

Medlem
Enligt flyertalk är det slut på sötebrödsdagarna nu. Aktier ger endast guld framöver. Befintliga platinum blir guld i juni tror jag det var :(
 

kydyl

Medlem
Shareholders Club- Accor

Här har ni mer info. Jag hoppas verkligen inte dom nedgraderar mig mitt i en period då....

Mmm. Frågan är hur poängen räknas. Från när behöver man 25k poäng? Från senaste uppgradering/nergradering eller från då man gick med I shareholders club.

Noterar en annan sak. Jag hade nog bonnröta som blev uppgraderad. Nu är nämligen anmälnings förmuläret tillbaka. Det var borta när jag anmälde mig men ett mejl fungerade ändå. Så förmodligen har detta varit under översyn en stund och under den tiden var förmuläret borta för att minska anmälningarna.
 

bnr

Medlem
@kydyl - jag tror nog att många här i tråden har mailat. Jag lade aldrig märke till något formulär egentligen utan följde bara instruktioner om mail här i tråden. Kanske är tillbaka eftersom de satt upp guld nu?
 

drW

Medlem
Lätt fånget lätt förgånget! Men guld med den enkla aktiemanövern är väl inte så illa, eller? Hur är det med frekvens på uppgraderingar som guld? Lite OT kanske... Vi får se hur länge man får behålla sitt platinum nu.
 

GOTATH

Medlem
Vad tråkigt att man bara blir guld i framtiden. Såg precis att jag blivit medlem i klubben och 4cc0r Pl4tinum
Edit: Giltigt till 02/05/14?!
 

taxvalp

Medlem
Det krävs dock inte särskilt många nätter för att få ett "äkta" platinumkort om man lyckas pricka deras kampanjer. Rätta mig om jag har fel, men Accor har ju ett av få program som räknar alla poäng lika mycket och inte skiljer på status/bonuspoäng.

Med deras ständiga kampanjer med trippla poäng, app för platsbestämning och den nuvarande kampanjen med progressivt antal poäng för varje stay så borde alla som vill kunna få 20000 poäng på ett år...
 

dino_81

Medlem
Lätt fånget lätt förgånget! Men guld med den enkla aktiemanövern är väl inte så illa, eller? Hur är det med frekvens på uppgraderingar som guld? Lite OT kanske... Vi får se hur länge man får behålla sitt platinum nu.

15 juni nämns i tråden på Flyertalk.

Jag håller med dig, lätt vunnet är lätt förgånget och G01d är inte på något sätt "dåligt". Definitivt inte i förhållande till ansträngningen/kostnaden till genvägen via deras aktieägarklubb. Jmf med Redizor exempelvis.

Bortsett från vissa rabatter på restauranger, bar och spa är det väl endast tillgång till lounge och tidig incheckning OCH sen utcheckning (G01d väljer antingen eller) som skiljer de två högsta statusen åt?

Och antagligen antalet medlemmar i respektive status vilket inte gör G01d lika "exklusivt".

Jag gråter absolut inte över denna "förändring" även om det var kul så länge det varade.
 
Toppen