Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Jag är mer intresserad av vad som händer när någon av er kommer upp i vad som anges. Jag är personligen rätt övertygad om att det är en bugg i hemsidan och att man inte får platinum efter tio nätter.

Har tjänat in 3550 poäng sedan 2015-04-01, de är giltiga fram till 2016-09-30. Är fortfarande Gold.
Ser dock inte ens texten som beskriver hur många poäng/nätter som behövs till nästa nivå, var hittar man den?

Jag kommer få reda på hur det ligger till under nästa vecka. Jag har 3 nätter kvar till platinum (efter att ha köpt aktier, ursprungligen var det 3 nätter kvar till silver). Ska bli intressant... Efter min lilla London-tripp nästa helg återkommer jag med besked, men jag misstänker att jag inte kommer få platinum utan att det rör sig om en bugg.

Jag kommer få reda på hur det ligger till under nästa vecka. Jag har 3 nätter kvar till platinum (efter att ha köpt aktier, ursprungligen var det 3 nätter kvar till silver). Ska bli intressant... Efter min lilla London-tripp nästa helg återkommer jag med besked, men jag misstänker att jag inte kommer få platinum utan att det rör sig om en bugg.
Om det går igenom så kommer jag att fokusera fler nätter till Accor - så är mycket spänd på utfallet.

Och tur att ett det enda skandinaviska Accor-hotellet som fortfarande är Accor och inte är ibis, ligger i just Lilla London.

Jag misstänker att websidan visar fel. Den tar nog inte hänsyn till att du redan är gold utan räknar ut att du nu är basic och visar vad du behöver för att nå silver.

För att nå Platinum behöver du 60 nätter eller 25000 poäng precis som alla andra. Jag har svårt att rekommendera Accor till folk eftersom jag anser att förmånerna är rätt usla jämfört med vad konkurrenterna erbjuder. Att tex inte få frukost som Accor Platinum är ett skämt imho.

Hej @agehall,
Tråkigt att höra att du har svårt att rekommendera AccorHotels till folk pga "dåliga förmåner. Jag har dessvärre ingen information idag, om frukost kommer komma som en gratis förmån framöver, men detta är något jag absolut ska ta upp. Hoppas ändå att AccorHotels har andra "förmåner" som får dig att vilja bo med oss.

Mvh
Hanna
AccorHotels Scandinavia & Finland

Hej @agehall,
Tråkigt att höra att du har svårt att rekommendera AccorHotels till folk pga "dåliga förmåner. Jag har dessvärre ingen information idag, om frukost kommer komma som en gratis förmån framöver, men detta är något jag absolut ska ta upp. Hoppas ändå att AccorHotels har andra "förmåner" som får dig att vilja bo med oss.

Mvh
Hanna
AccorHotels Scandinavia & Finland
En annan utmaning för Accor i Norden, är att de nordiska hotellkedjorna erbjuder generösa restaurang-vouchers för statusmedlemmar.
Om Accor tänker expandera i Skandinavien igen, bör nog det diskuteras. Ex. har Best Western gjort det till en förmån i Skandinavien, utan att det gäller globalt.

Kan nog lämna rapport inom kort. Har 43 nätter eller 1877p kvar till plat igen enligt Accorsidan. Är nedgraderas Aktieägarplat. Rapporterar när jag fixat 1877 P vad som händer.

Hoppas ändå att AccorHotels har andra "förmåner" som får dig att vilja bo med oss.

Tyvärr inte. Accor står långt ner på min lista över hotellkedjor av flera anledningar. Först och främst är det väldigt dåligt med Accor-hotell på de destinationer jag reser till. Detta gör ju att det blir svårt att bo hos er. Sedan är det som sagt förmånerna som är mist sagt tveksamma. Som affärsresenär vill jag påstå att jag får ungefär förmåner som icke-statusmedlem hos de flesta av era konkurrenter.

De gånger Accor hamnar högt upp på listan är i franska ex-kolonier då det oftast är enda västerländska hotellkedjan som finns. Tyvärr får man då ofta välja mellan ett Ibis med sängar som är värdelösa eller ett bättre märke som är så nedgånget att man inte vet vad man ska göra av det. Ska väl tilläggas att min erfarenhet är från de afrikanska ex-kolonierna.

Toppen