Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Efter att jag köpte in mig i "4cc0r" och blev guld, så undrar jag över vad som krävs för att nå platinum. Enligt de vanliga statuskliven så krävs 15'000p eller 30 nätter för att gå från Gold till Platinum, vilket jag utgick var det som gällde även för mig.

Det verkar dock som att det endast krävs 2500p eller 10 nätter för att kliva upp ett steg till. För om jag är inloggad på Le Clubs sida så står det överst på sidan vad som kvarstår till nästa nivå. Jag har nu bott 2 nätter, så nu står det "or 8 nights". 2500p/10nights är vara vad som krävs för att gå från Classic till Silver, så kan det vara något hänger kvar därifrån? Kan jag lita på att 2500p/10nights tar mig till platinum?

Vad gäller för er övriga, som är Gold - vad krävs för er?
Kan detta vara speciellt för shareholders, efter försämringen i våras?

Jag misstänker att websidan visar fel. Den tar nog inte hänsyn till att du redan är gold utan räknar ut att du nu är basic och visar vad du behöver för att nå silver.

För att nå Platinum behöver du 60 nätter eller 25000 poäng precis som alla andra. Jag har svårt att rekommendera Accor till folk eftersom jag anser att förmånerna är rätt usla jämfört med vad konkurrenterna erbjuder. Att tex inte få frukost som Accor Platinum är ett skämt imho.

Köpte aktier och skickade in ansökan den 9 september. Efter ca en vecka syntes det i inloggat läge på hemsidan att jag är Gold. Igår kom Gold-kort med posten.

Det står att jag har 10 nätter eller 2500 poäng till Platinum.

Hmm, har haft aktier över ett år. Det står att jag har 52 nätter eller drygt 20 k poäng kvar till platinum. Kommer ha fler tillfällen men det blir förmodligen först efter årsskiftet. Får försöka köra lite mer på Accor då helt enket.

Tänkte jag skulle köpa aktier i en snar framtid, jag återkommer med hur det ser ut för mig angående antal nätter kvar till platinum.

Toppen