Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

@Accor Jag gillar verkligen Accor. Jag får precis det jag betalat för (bor oftast på Ibis), frukost och annan mat bryr jag mig inte alls om. Bra tillgänglighet på destinationer jag ofta besöker (Ibis Blackfriars i London var kanon!). Däremot kan jag nog hålla med om att man borde få mer "värde" av sin status. Jag har f.n. guldstatus, och de enda fördelarna var att jag fick 1) en gratis drink (rött vin fick det bli), och 2) en snabb incheckning. Incheckningen hade jag redan gjort online, men det var ändå skönt att kunna gå rakt förbi kön och bli servad direkt. Klara pluspoäng där, men jag tror att det gäller oavsett status?

Pluspoäng för Accorhotels. Idag damp det ned ett Gold kort efter nästan ett halvårsnedgradering. Ironiskt nog Platinum vid nästa vistelse nästa vecka. Aldrig beställt ett Guldkort heller men det är ju bra att de kommer nång gång. Hoppas poängen som fortfarande är felräknade från förra vistelsen också dimper in snart.

Jag kan idag rapportera att jag inte fick platinumstatus (som tidigare utlovats i inlägg #745). Istället har mitt konto uppdaterats till det (korrekta) "You are just 50 nights or 22 736 points from Platinum status".

Hej Agehall,
Självklart kan man ju inte använda oss om vi inte har hotell på destinationer du åker till.
När det gäller Le club har vi lanserat några nyheter under 2015 och ett flertal nya förmåner kommer att komma 2016, allt för att öka på mervärdet och förhoppningsvis lojaliteten.
I år har vi bl.a lanserat online check-in och checkout, digital faktura och s.k Only On priser. Med Only On får man som medlem 5% rabatt på ibis och 10% rabatt på mellanklasshotell upp till lyxhotell. Detta erbjudande får man endast på vår hemsida och som medlem.

När det gäller sängarna, vet vi inte när du stannade senast på Ibis, men alla Ibis hotell har idag nya sängar ”Sweet Bed” http://www.ibisstore.com/
Detta gäller över hela världen

Mvh
Hanna
AccorHotels Scandinavia & Finland

@Accor Jag gillar verkligen Accor. Jag får precis det jag betalat för (bor oftast på Ibis), frukost och annan mat bryr jag mig inte alls om. Bra tillgänglighet på destinationer jag ofta besöker (Ibis Blackfriars i London var kanon!). Däremot kan jag nog hålla med om att man borde få mer "värde" av sin status. Jag har f.n. guldstatus, och de enda fördelarna var att jag fick 1) en gratis drink (rött vin fick det bli), och 2) en snabb incheckning. Incheckningen hade jag redan gjort online, men det var ändå skönt att kunna gå rakt förbi kön och bli servad direkt. Klara pluspoäng där, men jag tror att det gäller oavsett status?

Hej Selander. Vi noterar dina positiva kommentarer om Accor och fördelarna man får som bl.a Guldmedlem. Vi har i dagsläget flera projekt för att öka värdet av de olika nivårna och göra dessa även mer personliga. Ett flertal av dessa försändirngar kommer att komma 2016.
Ett värde som nyligen kommit till (dock för alla LeClub nivåer) är sk Only On priser, boka direkt på vår hemsida och få 5% rabatt på Ibis och 10% på våra varumärken från mellanklass till lyx.
Håll ögonen öppna under 2016...

Mvh
Hanna
AccorHotels Scandinavia & Finland

Ibis Bugdet ( ja jag vet men all var fullt när jag var där) I Antwerpen

helt underbara sängar öven om rummet var kliniskt vitt invändigt.
Dom stank det rök i hotellet utom I rummet.Lite som dom hade airfreshner med ciggaret rök som doft.

Men förr 50 euro natten om du bara ska sova så är sängarna riktigt bra. Om det är de nya sängarna så är det ett bra val.

Jag är guldmedlem på Accor och är nöjd med servicen.

Till helgen ska jag checka in för att bo 2+4 nätter på Pullman Saigon. Kan redan rekommendera stället. Har frågat en massa om taxi, chaufför och annat. De har varit snabba, raka och schyssta.

Och där var man uppgraderad till P1atinum :) Det gick fort. I princip tar det två dagar från det att du öppnat konto på DeGir0, skicka in passkopia, överför pengar, köpa aktie, kontakta Accra till uppgraderad status. Om jag säljer aktien nu blir totalkostnaden lika med courtage x2, dvs 91 SEK. På något sätt kan jag hålla med @Direktorn, det är lite för enkelt.
Visa bifogad bild 31541

Edit: avsiktligt felstavat

Finemang! Ska prova detta snarast möjligt.

Toppen