Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Hej, kul att du hittat till tråden.
Bara FYI så är det inte Platinum man får som aktieägare längre utan nu är det Gold som gäller.
Vad säger folk här. Är det värt att köpa aktier för att få guldstatus? Och blev det bekräftat att statusen gäller så länge man har kvar innehavet?

• Gilla
Reactions: Gus
Japp, skaffade konto där och lade en dagorder (?) på en aktie som nu ligger som pågående order... Återkommer när jag fått det att funka!

Jag är på gång att göra på samma sätt som du. Jag har nu köpt en (1) aktie via Degiro och vill nu försöka begära guld-status. Hur gjorde du rent praktiskt efter att du köpt aktien? Räcker det med alternativet som heter "Your shares are registered. In this case, you do not have to submit any form of attestation." och sen fylla i sina uppgifter, eller behöver man göra något annat?

Jag mailade c o m f i @ a c c o r . c o m

Bifogade skärmdump av mitt innehav, och skrev nåt i stil med

Dear Madam/Sir,
I kindly request admittance to the Shareholders Club.

De svarade samma dag ungefär så här:

Dear Sir,
We have received your request. You will receive a Gold card in 3 weeks.

Sen okynnesbodde jag en natt på ett Ibis också, bara för att få det fysiska kortet utskickat. Tänkte att det skulle vara smidigt på resor. Och det har det varit.

• Gilla
Reactions: olo
Vad jag förstår så var deras gräns tidigare ett innehav på 50st aktier för att få gå med i Shareholders club, kul att se om det räcker med en (1)! :)

(Oj, vilket halvtrist förstainlägg detta blev)
Det beror på om du dirketäger aktien eller ej. Om du har dem via en depå där inte du står som registrerad ägare krävs fortfarande 50.

Btw, välkommen hit! Hoppas att du får mycket glädje av att vara aktiv på forumet. Det är inte det första inlägget som räknas, utan de kommande!

Jag mailade c o m f i @ a c c o r . c o m

Bifogade skärmdump av mitt innehav, och skrev nåt i stil med

Dear Madam/Sir,
I kindly request admittance to the Shareholders Club.

De svarade samma dag ungefär så här:

Dear Sir,
We have received your request. You will receive a Gold card in 3 weeks.

Sen okynnesbodde jag en natt på ett Ibis också, bara för att få det fysiska kortet utskickat. Tänkte att det skulle vara smidigt på resor. Och det har det varit.

Vad jag förstår så var deras gräns tidigare ett innehav på 50st aktier för att få gå med i Shareholders club, kul att se om det räcker med en (1)! :)

(Oj, vilket halvtrist förstainlägg detta blev)

Så här har det gått hittills. Jag mailade adressen, men när jag inte hört något på en vecka så fyllde jag i formuläret på hemsidan istället och då fick jag ett automatgenererat svar som såg ut så här:
Dear shareholder,

We have received your request to join the AccorHotels Shareholders Club.

We bring to your attention that you will receive your AccorHotels Shareholders Club Gold card within 3 weeks after sending us your proof of ownership.

Thank you for your interest in AccorHotels.

Jag svarade direkt med utdrag från Degiro och tre dagar senare (idag) kommer ett nytt mail:
Could you please tell me if your share is in bearer form?

Nu blir jag lite tveksam, jag har köpt aktien via Degiro och där är jag ju registrerad, men när man läser på lite angående skillnaden på en ägarregistrerad aktie och en förvaltarregistrerad aktie (bearer share) så låter det ju som att så länge man köpt aktien via en depå så är den automatiskt förvaltarregistrerad. För att få den ägarregistrerad så behöver man ha den via ett personligt VP-konto, som jag tolkar det.

Hur har ni andra gjort som köpt via Degiro eller annan depå? Har ni köpt 50 st eller har det funkat med färre?
Har jag fel i att alla aktier man köper via någon depå blir bearer shares?

Nu var jag lite snabb. Bearer är oregistrerade aktier. Det finns två typer där, registrerade (vanliga) och oregistrerade. Den grejen har alltså inget med förvaltarregistrerade aktier att göra.

Toppen