Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Antar att Gold ungefär motsvarar HHG? Dvs uppgradering till högre rumskagegori (beroende av tillgänglighet), och om den kategorin är exec/club så får man lounge access?

Efter att ha läst om nedgraderingarna här försökte jag kolla min nivå via deras app, den känner inte längre igen att jag är medlem i programmet, kan dock logga in o se mina poäng men inget kort,(sen vill den att jag ska signa upp för kortet) samma sak på mobilsidan. På webbversionen kommer jag in på rätt sätt o där är jag nedflyttad till guld...

Är säkert bara något knas i deras app/mobilhemsida. Var inte länge sedan alla(?) fick välkomstmail till Le club och status har indikerats för mig vid ett par tillfällen.

Jag kan dock inte se mina poäng vilket känns lite mer oroande än felaktig status/inte ens medlem.

Jag insåg ju att systemet hos Accor kan va lite buggat vilket kan göra att jag fortfarande behåller Platinum, När jag övernattade på Sofitel Heathrow 24 december 2014 brände jag 14 000 poäng och dessa drogs men samtidigt debiterade hotellet fullt pris på rummet också. Dom fick via Le Club föra tillbaka poängen och jag fick såleds 14 000 poäng tillbaka som då i systemet säkert räknades som statusgrundade (Nästan lite SAS IT varning häro_O).....

Accor Platinum still going.png

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Jag har då blivit nerpetad till silver, tror jag ska skicka in aktieägarbevis igen så jag blir guld, i det fall nöden kräver att jag bor hos dom...

För övrigt så prioriterar jag andra kedjor...

@NotRyan Hur gick det för dig? Skickade du in ditt bevis? Jag håller på och försöker klura ut om aktiemedlemskapet ger en permanent guldstatus, under förutsättning att man inte säljer sitt innehav. Vore inte så kul att investera bara för att upptäcka att man (eventuellt) förlorar sin guldstatus efter bara ett år :/

Det kan omöjligt vara så att det bara gäller ett år - det är lite för dåligt för att vara sant skulle jag säga.

Som jag tolkar regelverket så gäller statusen (Gold) i 12 månader men förlängs i ytterligare 12 månader om man fortfarande lever upp till kraven (dvs. innehar 1 registrerad aktie eller 50 oregistrerade).

Article 2 – Conditions of membership and means of registration
Any retail shareholder owning at least 50 bearer shares or 1 registered share and possessing a valid email address may join the Club.

Article 4 – Validity of membership
Membership is valid as long as the Club member meets the conditions set out in Article 2 of these terms and conditions..

Så i praktiken så gäller således statusen så länge man innehar aktie/aktier i företaget.

Som jag tolkar regelverket så gäller statusen (Gold) i 12 månader men förlängs i ytterligare 12 månader om man fortfarande lever upp till kraven (dvs. innehar 1 registrerad aktie eller 50 oregistrerade).
Så i praktiken så gäller således statusen så länge man innehar aktie/aktier i företaget.
Vad hittar du något om oregistrerade aktier?

Toppen