Joni B Sawne
Medlem
Check nu har poängen registrerats @Jane Insane
Nej, bara hoppa förbi alla sådana förslag. När man har en faktura i systemet klickar man bara på den, väljer Kortbetalning för hur man ska betala, lägger in kortet, väljer (frivilligt) om man ska spara kortet, sedvanlig verifiering osv.
Om jag förstår det rätt så fungerar kortbetalning BARA i appen, tyvärrAh glöm det: Funkade ju i appen![]()
En liten sammanfattning så här efter dubbelpoängshelgen, är väl att Billo har ett katastrofalt stort problem som gör att i vart fall jag kommer använda det i mycket liten utsträckning: Det går bara att göra betalningar om man har laddat upp (eller mailat in) fakturor, som sedan tolkas av systemet. Det är med andra ord inte möjligt att göra betalningar där det inte finns någon faktura.
Vidare, och ännu värre, så finns det inte ens ett sätt att se vad Billo har tolkat i fakturan; det går inte att se vilket BG-nummer pengarna kommer skickas till, och det går inte att se vilket OCR-nummer eller referens som används. Jag trodde först att jag gjorde något fel som missade det, men har verkligen tittat på alla håll och kanter. Jag förstår inte hur man kan missa en så grundläggande och fundamental fråga i en sådan här app.
Låga avgifter är bra. Men ännu viktigare är att man känner att man kan lita på systemet, och det gör inte jag när jag inte kan se vad den kommer göra. Det här borde vara en trivial sak att åtgärda tycker jag, så jag hoppas att de gör det...
Jag gjorde en liten testbetalning i onsdags. Eurobonuspoängen fick jag på fredagen och pengarna är registrerade hos mottagaren idag. Vet inte om de nådde dom igår så 3-4 bankdagar får jag det till.Någon som kommit fram till hur långt tid det tar innan betalningen når mottagaren?
Jag gjorde en BG-betalning på fredag (förmiddag), just nu är den inte synlig hos mottagaren ännu. Men Betalo brukar väl räkna 3 bankdagar, så man kan väl förvänta sig ungefär detsamma från Billo. Återkopplar när jag sett betalningen komma in.Någon som kommit fram till hur långt tid det tar innan betalningen når mottagaren?
En liten sammanfattning så här efter dubbelpoängshelgen, är väl att Billo har ett katastrofalt stort problem som gör att i vart fall jag kommer använda det i mycket liten utsträckning: Det går bara att göra betalningar om man har laddat upp (eller mailat in) fakturor, som sedan tolkas av systemet. Det är med andra ord inte möjligt att göra betalningar där det inte finns någon faktura.
Vidare, och ännu värre, så finns det inte ens ett sätt att se vad Billo har tolkat i fakturan; det går inte att se vilket BG-nummer pengarna kommer skickas till, och det går inte att se vilket OCR-nummer eller referens som används. Jag trodde först att jag gjorde något fel som missade det, men har verkligen tittat på alla håll och kanter. Jag förstår inte hur man kan missa en så grundläggande och fundamental fråga i en sådan här app.
Låga avgifter är bra. Men ännu viktigare är att man känner att man kan lita på systemet, och det gör inte jag när jag inte kan se vad den kommer göra. Det här borde vara en trivial sak att åtgärda tycker jag, så jag hoppas att de gör det...
Ja, att missa en sån grundläggande sak som att visa vad som har betalats och hur känns väldigt märkligt. Jag skickade en fråga till deras kundtjänst om detta, om fler gör det kanske de får upp ögonen för problemet.