Senaste nytt

Billo lanserar betalning av fakturor med kort

Nu kom det mail om fakturorna jag betalade i fredags & lördags. Började bli nervös..

Hej!

Din betalning på XXXX kr till YYYY är klar!

Hälsningar från Billo.

Fick svar från supporten nu där de skickade med OCR och giro nummer , det matchade inte alls mot vad det stod i fakturan:mad: blir intressant att se hur de hanterar det här nu

Bad dom skicka informationen på alla andra betalningar som jag gjorde då för att se vart dom kan vara på väg.

Kommer inte använda Billo mer förens dom visar vad som faktiskt har skannats
Fick svar nu igen från support , skönt svaren är kvicka allafall så man inte behöver vänta i dygn på svar.

Nu skrev dom att dom hade skickat fel information till mig angående fakturan till hallon som var fel, nu stämde alla siffror.
Fick även informationen för alla andra fakturor och efter att ha dubbelkollat dom så stämde dom också , så det var ju skönt !

Svarade och tackade för informationen och att jag inte kommer använda Billo mer innan dom lägger till funktionalitet för att kunna se och editera vad som scannats. Betalar hellre högre avgift med Betalo och anger allt manuellt och är då säker på vart betalningarna går

Fick också bekräftelse på mina fakturor som gjordes i fredags samt några i söndags är betalda. Skönt!

Har läst på nu i Billos och Betalos villkor:
- Billo. Pengarna når mottagare inom fyra bankdagar
- Betalo. Betalning utförs normalt inom tre men senast sju bankdagar.
Kontenta. Om en betalning görs dag tre så borde den rimligen nå mottagaren dag fyra. Så båda två har i princip samma process. Men betalo garderar sig med sju. Båda två borde bli bättre på att kommunicera detta när man betalar tycker jag. Sen tror jag inte man behöver stressa upp sig om betalningen kommer in sent med ett par tre dagar. Har aldrig fått en förseningsavgift om betalning släpar ett par dagar. ja förutom Amex som är snabba och hugger direkt med räntan.

Även jag fick mailen om att fakturorna som betalades fredag morgon är klara. Dock står båda fakturorna fortfarande som obetalda i "mina sidor" hos mottagaren. Men man får ju hoppas att de dyker upp som betalda snart.

Jag tror precis som @Joni B Sawne att Betalo och Billo bör ses som helt likvärdiga vad gäller själva tiden en betalning tar. Betalo har dock en fördel i och med att man även kan välja när betalningen ska landa på kontot, och så drar Betalo automatiskt pengarna från kortet i lagom tid för att de ska vara framme på förfallodatum. I normalläget är ju detta vad man vill (dock inte på dubbelpoängshelger då man vill ha 100% kontroll över när dragningen på kortet sker...).

Fick också bekräftelse på mina fakturor som gjordes i fredags samt några i söndags är betalda. Skönt!

Har läst på nu i Billos och Betalos villkor:
- Billo. Pengarna når mottagare inom fyra bankdagar
- Betalo. Betalning utförs normalt inom tre men senast sju bankdagar.
Kontenta. Om en betalning görs dag tre så borde den rimligen nå mottagaren dag fyra. Så båda två har i princip samma process. Men betalo garderar sig med sju. Båda två borde bli bättre på att kommunicera detta när man betalar tycker jag. Sen tror jag inte man behöver stressa upp sig om betalningen kommer in sent med ett par tre dagar. Har aldrig fått en förseningsavgift om betalning släpar ett par dagar. ja förutom Amex som är snabba och hugger direkt med räntan.
Vid betalning med Betalo så får man ett detaljerat kvitto som innehåller bla både orderdatum och ankomstdatum. I min senaste betalning skiljde det bara 1 dag mellan dessa datum. Billo har en del att jobba på.

Noterar att det finns en funktion att skapa referral-länk i appen. Registrerar man sig genom en sådan inbjudningslänk får båda parter en trisslott. Väldigt lite pengar, men om någon ändå ska testa Billo-appen kan ni ju tänka på att fråga en existerande kund efter sådan länk.

Dom jobbar fort på Billo, information från supporten:
Vi har precis lanserat funktion där visas OCR och BG/PG. Uppdatera bara appen för att få den nya funktionen.
IMG_2538.jpeg

Edit: verkar inte kunna se informationen på redan betalda fakturor men nya man laddar upp visar den scannade OCR och giro nummer :)

Last edited:
Dom jobbar fort på Billo, information från supporten:

Visa bifogad bild 153303

Edit: verkar inte kunna se informationen på redan betalda fakturor men nya man laddar upp visar den scannade OCR och giro nummer :)
Snyggt! Ett tips om man vill kontrollera är att ladda upp alla fakturor igen eftersom tolkning bör ske på samma sätt kan man då med stor sannolikhet se om även tidigare blivit korrekt

Toppen