Fick svar nu igen från support , skönt svaren är kvicka allafall så man inte behöver vänta i dygn på svar.Fick svar från supporten nu där de skickade med OCR och giro nummer , det matchade inte alls mot vad det stod i fakturanblir intressant att se hur de hanterar det här nu
Bad dom skicka informationen på alla andra betalningar som jag gjorde då för att se vart dom kan vara på väg.
Kommer inte använda Billo mer förens dom visar vad som faktiskt har skannats
Fick också det nu...Nu kom det mail om fakturorna jag betalade i fredags & lördags. Började bli nervös..
Hej!
Din betalning på XXXX kr till YYYY är klar!
Hälsningar från Billo.
Vid betalning med Betalo så får man ett detaljerat kvitto som innehåller bla både orderdatum och ankomstdatum. I min senaste betalning skiljde det bara 1 dag mellan dessa datum. Billo har en del att jobba på.Fick också bekräftelse på mina fakturor som gjordes i fredags samt några i söndags är betalda. Skönt!
Har läst på nu i Billos och Betalos villkor:
- Billo. Pengarna når mottagare inom fyra bankdagar
- Betalo. Betalning utförs normalt inom tre men senast sju bankdagar.
Kontenta. Om en betalning görs dag tre så borde den rimligen nå mottagaren dag fyra. Så båda två har i princip samma process. Men betalo garderar sig med sju. Båda två borde bli bättre på att kommunicera detta när man betalar tycker jag. Sen tror jag inte man behöver stressa upp sig om betalningen kommer in sent med ett par tre dagar. Har aldrig fått en förseningsavgift om betalning släpar ett par dagar. ja förutom Amex som är snabba och hugger direkt med räntan.
Snyggt! Ett tips om man vill kontrollera är att ladda upp alla fakturor igen eftersom tolkning bör ske på samma sätt kan man då med stor sannolikhet se om även tidigare blivit korrektDom jobbar fort på Billo, information från supporten:
Visa bifogad bild 153303
Edit: verkar inte kunna se informationen på redan betalda fakturor men nya man laddar upp visar den scannade OCR och giro nummer![]()