Senaste nytt

Billo lanserar betalning av fakturor med kort

intuition

Medlem
....

EDIT: Säger inte att alla måste tänka likadant, men min oro är mer i att det data jag lägger in om mig själv och mina betalningar läcker ut, antingen för att de sålt det till någon, eller för att en ägare som bara är ute efter snabba pengar kraftigt underinvesterat i säkerhet.

...
Ungefär så tänker även jag. Speciellt om det stämmer att Klarna grundaren har gått in i bolaget.
 

Doctor-X

Medlem
Jag vet absolut ingenting om post men jobbar inom banking och Billo har tillstånd av Finansinspektionen. De kastar inte ut tillstånd till höger och vänster om man säger så.

Godkännande av FI är såklart bra, men Allra hade också tillstånd från FI - vi vet alla vad som hände där. Nya scams uppstår hela tiden.
Det är precis som nämnts tidigare att det finns tveksamma ägare till bolaget och är man rädd om sin data så finns det goda själ till oro.
Att SEB kort som är erkänt känsliga kring just transaktioner som ger poäng på sk kontantuttag skulle tillåta obegränsad tillgång till detta är jag tveksam till, men det är väl denna poänghelg och sen sätter de stopp för detta.
 

mha321

Medlem
Att SEB kort som är erkänt känsliga kring just transaktioner som ger poäng på sk kontantuttag skulle tillåta obegränsad tillgång till detta är jag tveksam till, men det är väl denna poänghelg och sen sätter de stopp för detta.
Dessutom tycker jag det låter på tidigare poster som om de faktiskt inte klassar det som kontantuttag. Och jag misstänker att SEB kort är ännu mer känsliga för transaktinoer som klassas felaktigt.
 
Problemet är tydligen att CSN är en mydighet och det får man inte betala med kreditkort...
Nä, det är helt felaktigt. Jag betalade för en minut sedan en avgift hos Bolagsverket med kreditkort. Inte länge sedan betalade jag nytt pass hos polisen, med kreditkort. CSN godkänner själva, om jag inte missminner mig, kreditkortsbetalningar (men endast för utlands boende). Att betala via Betalo till Skatteverket, CSN och allsköns myndigheter har i gått hur länge som helst. Det finns helt enkelt inte någon sådan regel att myndigheter inte får ta emot kreditkortsbetalningar.
 

Kimmen00

Medlem
Nä, det är helt felaktigt. Jag betalade för en minut sedan en avgift hos Bolagsverket med kreditkort. Inte länge sedan betalade jag nytt pass hos polisen, med kreditkort. CSN godkänner själva, om jag inte missminner mig, kreditkortsbetalningar (men endast för utlands boende). Att betala via Betalo till Skatteverket, CSN och allsköns myndigheter har i gått hur länge som helst. Det finns helt enkelt inte någon sådan regel att myndigheter inte får ta emot kreditkortsbetalningar.
Just CSN o transportstyrelsen verkade inte gå med MC med Billo. Fick bara bankkonto med det. Men funkar med Betalo.
 
Nä, det är helt felaktigt. Jag betalade för en minut sedan en avgift hos Bolagsverket med kreditkort. Inte länge sedan betalade jag nytt pass hos polisen, med kreditkort. CSN godkänner själva, om jag inte missminner mig, kreditkortsbetalningar (men endast för utlands boende). Att betala via Betalo till Skatteverket, CSN och allsköns myndigheter har i gått hur länge som helst. Det finns helt enkelt inte någon sådan regel att myndigheter inte får ta emot kreditkortsbetalningar.
Jag ringde Billos kundtjänst nu och frågade. Det är tydligen Digg som inte tillåter kortbetalning på betalningar till myndigheter. Jag ifrågasatte såklart men fick samma svar. Oavsett vad dom sitter på för info så låter det väldigt märkligt tycker jag.
 

Nikje

Medlem
Var observant så att mottagare etc blir rätt. Gjort två försök med olika metoder på en faktura från en idrottsförening. Billo har lagt in en helt annan idrottsförening (?) i en annan stad. Det hade blivit jobbigt att reda ut i efterhand..:confused:
 

hallgren

Medlem
Var observant så att mottagare etc blir rätt. Gjort två försök med olika metoder på en faktura från en idrottsförening. Billo har lagt in en helt annan idrottsförening (?) i en annan stad. Det hade blivit jobbigt att reda ut i efterhand..:confused:
Just den grejen, att man inte kan kolla vilka ocr- och kontonummer Billo faktiskt har läst av från ens faktura innan man betalar den känns inte helt bra.
 
Toppen