Senaste nytt

Billo lanserar betalning av fakturor med kort

Kimmen00

Medlem
Får inte till det. Man måste koppla bankkonto för att betala. Inte det jag vill va.. Iof inte testat att ladda upp en faktura och se om det går att välja kort då..
 

hallgren

Medlem
Har någon listat ut ett sätt att betala räkningar som inte har en klar faktura, t ex till CSN och Skatteverket?
 

Doctor-X

Medlem
Håller mig nog borta från Billo pga det som @Tonton tidigare länkat till. Tycker inte det känns seriöst med en sådan VD. AmEx via Betalo för ev spend mot 2-4-1 räcker gott, även om avgiften på sätt och vis lockar under dubbla poäng via SAS MC.
 
Håller mig nog borta från Billo pga det som @Tonton tidigare länkat till. Tycker inte det känns seriöst med en sådan VD. AmEx via Betalo för ev spend mot 2-4-1 räcker gott, även om avgiften på sätt och vis lockar under dubbla poäng via SAS MC.
Jag kollade upp deras VD och det ska inte vara samma person som Breakit refererar till.
 

Doctor-X

Medlem
Jag kollade upp deras VD och det ska inte vara samma person som Breakit refererar till.
Breakit skriver att grundaren av Billo är en hårt kritiserad fastighetsprofil, Christofer Ädel-Carlsson, som i juli 2021 hade 77,5 procent av aktierna i Billo. Efter en del utspädning äger han nu mellan 25 och 50 procent av aktierna i Billo enligt Breakits granskning av offentliga uppgifter från Bolagsverket.

Källa:
 
Breakit skriver att grundaren av Billo är en hårt kritiserad fastighetsprofil, Christofer Ädel-Carlsson, som i juli 2021 hade 77,5 procent av aktierna i Billo. Efter en del utspädning äger han nu mellan 25 och 50 procent av aktierna i Billo enligt Breakits granskning av offentliga uppgifter från Bolagsverket.

Källa:
Enligt bolagsverket är huvudmannen Johan Eklöf som också är VD i Billo AB enligt allabolag. Försöker få fram en ägarlista men vet inte hur man gör det. Hittade dock att Klarnagrundaren Viktor Jacobsson verkar vara inne i Billo.
 
Toppen