Jane Insane
Medlem
Ibland behöver man inte vara först.
I ett sådant här fall är man nog iofs inte orolig för vad som händer dag 1, utan snarare vad som kan hända X månader i framtiden... om det visar sig att kunduppgifter sålts vidare på sätt man inte förväntat sig, eller att säkerhet eller underhåll inte skötts rätt så att hela skiten blir hackat eller bara att informationen man har lagrad där råkar försvinna, osv.
Nåväl, jag kommer sticka ner en väääääldigt försiktig tå i Billo-vattnet den här helgen. Det jag omedelbart noterar är att när man registrerar sig i appen så tar den över myndighetspost om man tidigare fått den levererad till Kivra. Om det inte är vad man vill, så måste man först stänga av det i Billos inställningar, sedan gå tillbaka till Kivra och aktivera det där.
Positivt å andra sidan är att det går att maila en faktura till Billo, så man behöver inte sitta och mata in alla uppgifter som i Betalo. Det kan dock ta mycket lång tid (typ 10 timmar) mellan att man mailar in fakturan och att den kommer upp i gränssnittet... känns som de låtsas att det är maskinell avläsning men att det i verkligheten är manuell hantering i bakgrunden... vilket iofs inte är ovanligt med nya riskkapitalkrävande tjänster.