Senaste nytt

Billo lanserar betalning av fakturor med kort

Nej, bara hoppa förbi alla sådana förslag. När man har en faktura i systemet klickar man bara på den, väljer Kortbetalning för hur man ska betala, lägger in kortet, väljer (frivilligt) om man ska spara kortet, sedvanlig verifiering osv.

Förstår inte hur man ska hoppa förbi steget... får upp den här så fort jag klickar betala i webläsaren.
Edit 1: Ah glöm det: Funkade ju i appen :)
Edit 2: Jäkligt bra app och system! Ljusår före Betalo. Blir nog att använda den här tjänsten mer!

Attachments

• koppla.png
    koppla.png
    51,2 KB · Visningar: 99
Last edited:
En liten sammanfattning så här efter dubbelpoängshelgen, är väl att Billo har ett katastrofalt stort problem som gör att i vart fall jag kommer använda det i mycket liten utsträckning: Det går bara att göra betalningar om man har laddat upp (eller mailat in) fakturor, som sedan tolkas av systemet. Det är med andra ord inte möjligt att göra betalningar där det inte finns någon faktura.

Vidare, och ännu värre, så finns det inte ens ett sätt att se vad Billo har tolkat i fakturan; det går inte att se vilket BG-nummer pengarna kommer skickas till, och det går inte att se vilket OCR-nummer eller referens som används. Jag trodde först att jag gjorde något fel som missade det, men har verkligen tittat på alla håll och kanter. Jag förstår inte hur man kan missa en så grundläggande och fundamental fråga i en sådan här app.

Låga avgifter är bra. Men ännu viktigare är att man känner att man kan lita på systemet, och det gör inte jag när jag inte kan se vad den kommer göra. Det här borde vara en trivial sak att åtgärda tycker jag, så jag hoppas att de gör det...

En liten sammanfattning så här efter dubbelpoängshelgen, är väl att Billo har ett katastrofalt stort problem som gör att i vart fall jag kommer använda det i mycket liten utsträckning: Det går bara att göra betalningar om man har laddat upp (eller mailat in) fakturor, som sedan tolkas av systemet. Det är med andra ord inte möjligt att göra betalningar där det inte finns någon faktura.

Vidare, och ännu värre, så finns det inte ens ett sätt att se vad Billo har tolkat i fakturan; det går inte att se vilket BG-nummer pengarna kommer skickas till, och det går inte att se vilket OCR-nummer eller referens som används. Jag trodde först att jag gjorde något fel som missade det, men har verkligen tittat på alla håll och kanter. Jag förstår inte hur man kan missa en så grundläggande och fundamental fråga i en sådan här app.

Låga avgifter är bra. Men ännu viktigare är att man känner att man kan lita på systemet, och det gör inte jag när jag inte kan se vad den kommer göra. Det här borde vara en trivial sak att åtgärda tycker jag, så jag hoppas att de gör det...

Ja, att missa en sån grundläggande sak som att visa vad som har betalats och hur känns väldigt märkligt. Jag skickade en fråga till deras kundtjänst om detta, om fler gör det kanske de får upp ögonen för problemet.

Ja, att missa en sån grundläggande sak som att visa vad som har betalats och hur känns väldigt märkligt. Jag skickade en fråga till deras kundtjänst om detta, om fler gör det kanske de får upp ögonen för problemet.

Fick detta svar:
Tyvärr kan du inte se mer detaljer om betalningarna i dagsläget. Detta är något vi håller på att utveckla, så med tiden kommer du att kunna se mer detaljer kring betalningen.

Skannade och betalade faktura till Hallon i fredags, fick idag mail från Hallon att fakturan fortfarande inte är betald.
Frågan är nu då, är inbetalningen gjord rätt men bara inte registrerad? Omöjligt att veta för man får inte se den informationen... skrivit till Billo och väntar på svar
Undra hur det är med de andra 7 fakturorna jag betalade i fredags, kommer dom resultera i missade betalningar och påminellser
Att inte visa uppgifterna om betalningen är en riktig miss, fattar inte hur dom tänkte där

Toppen