staff
Medlem
Men det faller väl ändå på kravet att man ska ha 4 segment med AA?Med AA når du i alla fall Sapphire (Platinum) då QF i T och CX i J ger 1.5x elite-qualifying points.
Men det faller väl ändå på kravet att man ska ha 4 segment med AA?Med AA når du i alla fall Sapphire (Platinum) då QF i T och CX i J ger 1.5x elite-qualifying points.
Oh jag missade den "lilla" grejenMen det faller väl ändå på kravet att man ska ha 4 segment med AA?
Givet att man för närvarande är helt statuslös i oneworld, skulle nedanstående sträckor ge instant Sapphire i något av programmen?
MEL-HKG-MEL, CX, Business (J)
MEL-DXB-LHR-DXB-LHR, QF, Premium (T)
MEL-LAX-MEL, QF, Premium (T)
Bör ju enkelt nå över nivåerna för BA Silver eller AA Plat, men uppfyller inte 4-segmentkravet (vilket är svårt om man är baserad i Australien). Har kollat Qantas och man når inte ända fram med dessa flighter.
Marco Polo Membership Levels - Cathay Pacific Hong KongMEL-HKG-MEL, CX, Business (J): ca 11.016 miles
MEL-DXB-LHR-DXB-LHR, QF, Premium (T): ca 19.240 miles
MEL-LAX-MEL, QF, Premium (T): ca 17.426 miles
Totalt: ca 47.682 miles
Ja, det är en bra fråga, men jag tackar och tar emot. 6200 för Emerald får väl anses ok.
$1799, och då hade jag inte fått chansen att bada fötterna i en varm källa, åtminstone inte förrän en vecka senareNågot säger mig att det totalt sett har kostat mer än 6200 för Emerald-kortet
Vad var priset du erbjöds för att köpa upp dig till Emerald om du inte kvalificerade dig med poäng?
Tro mig, hade det varit jag som hade dessa flighter bokade sa hade jag utan tvekan satt mig pa ett par shorthauls inom California for att fa in de 4 flighterna. Borde ha klargjort att det inte ar jag som flyger, utan Frk Staff. Blir svart att overtala henne att gora det du foreslar, tyvarr!@staff: Kan du inte klämma in 4 legg med AA när du ändå åker till Los Angeles. Två t/r mellan Los Angeles och San Diego eller San Fransisco tar ju inte så mycket tid i anspråk![]()
Ar det inte sa att man i Marco Polo Club endast kan hoppa upp en niva per meldemsar? Dvs. om du ar statuslos kan du endast na Silver oavsett hur manga miler du flyger forsta aret? Har for mig att det brukade vara sa for ett antal ar sedan (hur dumt det an later)...The Marco Polo Club hos Cathay Pacific kräver 60.000 miles varav minst en flight måste vara Cathay Pacific eller Dragonair. Men dina flygningar når inte till 60.000 miles även med Cabin bonus.
Ar det inte sa att man i Marco Polo Club endast kan hoppa upp en niva per meldemsar? Dvs. om du ar statuslos kan du endast na Silver oavsett hur manga miler du flyger forsta aret? Har for mig att det brukade vara sa for ett antal ar sedan (hur dumt det an later)...
Upgrades occur as soon as you accrue enough Club miles or Club sectors to enter next Club tier threshold within a membership year. As multiple Club tier upgrades are not allowed, you can only progress one Club tier at a time.