Senaste nytt

Billigaste sättet att bli oneworld Sapphire (motsvarande Star Alliance Gold)?

Lyckades knipa V på ena sträckan (GOT-HEL-NGO). Om jag räknat rätt ger det mig 7912 EQP, dvs 3 mer än jag behöver ;)

Lyckades knipa V på ena sträckan (GOT-HEL-NGO). Om jag räknat rätt ger det mig 7912 EQP, dvs 3 mer än jag behöver ;)

Om du inte är en van besökare på Centrair så kan jag tipsa om butikerna som finns vid det som heter Electronics PLAZA. Ut i piren mot Gate 19-24 och sedan till vänster. Tog mig några besök innan jag råkade hitta dem. I andra piren finnas en Starbucks. Annars finns det inte så mycket airside ...

Är detta distansen enligt GC-Map eller ExpertFlyer? Ibland brukar antalet miles skilja sig baserat på hur de mäter, så det skadar inte att ha lite större marginaler då man inte vill missa statusen med 50'ish miles ;)

Om du inte är en van besökare på Centrair så kan jag tipsa om butikerna som finns vid det som heter Electronics PLAZA. Ut i piren mot Gate 19-24 och sedan till vänster. Tog mig några besök innan jag råkade hitta dem. I andra piren finnas en Starbucks. Annars finns det inte så mycket airside ...
eller prova varmt bad på ett allmänt badhus på land side.
Det är nog enda flygplatsen där man kan bada ett varmt bad och se flygplan samtidigt.

Är detta distansen enligt GC-Map eller ExpertFlyer? Ibland brukar antalet miles skilja sig baserat på hur de mäter, så det skadar inte att ha lite större marginaler då man inte vill missa statusen med 50'ish miles ;)

GC och det var t.o.m lite lågt räknat. Borde bli 7983 EQP (8251 om minimum 500 EQP gäller).

@flybob: Så helt plötsligt släpptes massa V-biljetter även på utresan från att varit Y7B3 dagen innan... Känns lite svajigt från AY. Kanske någon gruppresa som ställts in eller så?

Givet att man för närvarande är helt statuslös i oneworld, skulle nedanstående sträckor ge instant Sapphire i något av programmen?

MEL-HKG-MEL, CX, Business (J)
MEL-DXB-LHR-DXB-LHR, QF, Premium (T)
MEL-LAX-MEL, QF, Premium (T)

Bör ju enkelt nå över nivåerna för BA Silver eller AA Plat, men uppfyller inte 4-segmentkravet (vilket är svårt om man är baserad i Australien). Har kollat Qantas och man når inte ända fram med dessa flighter.

Toppen