Senaste nytt

Bali 2022

KED

Medlem
Det er meget gode nyheder! Også lettelsen i krav til masker udendørs.

Har du set noget sted, hvordan man skal forholde sig med børn (i mit tilfælde en 10 årig) som ikke er vaccineret som rejser sammen med forældre?
Barn under 18 går under samma karantänsregler som sina föräldrar. Är de vuxna karantänsbefriade blir barnen det oavsett vaccinationsstatus. Går att läsa mer på Indonesiska ambassadens hemsida. The Updated Indonesian Policies Regarding The Health Protocol And The Imigration Regulations During The Covid 19 Pandemic - Embassy of the Republic of Indonesia, IN STOCKHOLM, , KINGDOM OF SWEDEN
 
Last edited:

Bjoern

Ny medlem
Hej!

Jag ska åka till Bali på lördag med turkish, ngt jag behöver tänka på att fylla i bortsett från appen "pedulilindungi" + försäkringsbevis? Resväg ARN-IST-DPS

Tack på förhand
B
 

Tostarp

Medlem
Har du någon återrapportering?

Ska till Bali om några veckor men blir väldigt förvirrad om vad som egentligen gäller?
 

SimonXYZ

Medlem
Har du någon återrapportering?

Ska till Bali om några veckor men blir väldigt förvirrad om vad som egentligen gäller?
Jag var där i juni.
Vid incheckning i Köpenhamn kollade de vaccinbevis, om pedulilindungi fanns på telefon och försäkring (jag hade utskrift från Länsförsäkringar att hemförsäkring täcker kraven).
Vid byte i Istanbul kollade de bara vaccinbevis.
I immigration DPS kollade de vaccinbevis. De hade värmekamror, så man ska nog helst inte ha feber när man går genom immigration.
pedulilindungi-appen kollade de bara i Köpenhamn - ingen annan stans. Aldrig på Bali.
Vid incheckning till ett av 4 hotell kollade de vaccinbevis, övriga hotell bara pass.
Ingen ansiktsmask behövdes, men personal på hotell och lite annat hade det.
 

andersl

Medlem
Har du någon återrapportering?

Ska till Bali om några veckor men blir väldigt förvirrad om vad som egentligen gäller?

Jag kom till Bali i förrgår, flög ARN-BKK-DPS med Thai.
Vid incheckning på ARN ville dom se vaccinationsbeviset, Frågade inte efter varken försäkring eller Pedulilindungi appen (som ju är helt omöjlig att fylla i).
På BKK var dom inte intresserade av att se någonting.
Här på Bali har jag inte behövt visa någonting heller.

Ett tips om du inte redan sett det är att fylla i tax declaration online här:
ECD | Starter
Kan göras max 3 dagar innan ankomst, och sen visar man bara QR koden i customs. Mycket smidigare än att fylla i papperslappen
 

Tostarp

Medlem
Tack för svaren!

Skulle man ladda upp vacinatilnsbevisen någonstans innan eller bara visa på papper?

Jag antar vidare att 'Visa on arrival' funkar?

Har försökt flera ggr med hotellet (Hilton Bali) men dom bara hänvisar till några myndighetssidor som är helt obegripliga...
 

andersl

Medlem
Tack för svaren!

Skulle man ladda upp vacinatilnsbevisen någonstans innan eller bara visa på papper?

Jag antar vidare att 'Visa on arrival' funkar?

Har försökt flera ggr med hotellet (Hilton Bali) men dom bara hänvisar till några myndighetssidor som är helt obegripliga...

Räcker med att visa på papper.
Visa on arrival funkar, tror det kostar 500.000rph nu. Jag har uppehållstillstånd så har inte 100% koll, men såg att det var rejäla köer till visa on arrival, räkna med 1-2 timmar.
 

Tostarp

Medlem
Hade problem på CPH med pedulingini-appen. Hade inte brytt mig om den öht. Blev tvingad att ladda ner, installera och fylla i. Fullständigt obegriplig. Incheckningen kollade att jag hade den nedladdad och sa att det var ok.

FRA ingenting, IST ingenting, DPS kollade våra vaccineringspapper. Jag var dessutom vrålförkyld och bävade inför ev temperatur-screening. Ingen screening.

Allting känns som pre-covid. Förutom VOA som kostade 500.000 ruppar...
 
Toppen