Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Ja en sådan routing ska provas så fort Qatar går med. De kommer väl komma med några bra erbjudanden får vi hoppas.

Brukar de ha bra erbjudanden i Business?

Ska åka till Denver framöver. Istället för att åka direkt Göteborg-London-Denver ToR med BA, tog jag ITA Matrix till hjälp och bokade nedanstående avstickare som ger 1060 TP istället för 360 och tar två dagar i anspråk. Merkostnaden blev ca 6.000:- kr, vilket jag tycker är ett bra pris för 700 TP.

Ursprunglig rutt:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

"Enhanced" rutt:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tycker också att det är trevligt med ett besök och övernattning i San Juan. Hela resan bokades på telefon med BA. Tack vare agehall ​så bokade jag inrikessträckorna i USA som AA flyg, vilket ger bra med TP

Nice. Jag funderade ju på att ta en TP-run ORD-SJU när jag är i ORD om ett par veckor, men det skiter sig på hemresan, så det får nog vara.

Ganska bra priser på de här paketresorna, CE + hotell, jag har inte analyserat i detalj
men sådant som exempelvis
Le Meridien Limassol Spa and Resort 3 dagar, för £392.00 Average price per person
tycker jag låter bra, ger 160TP + 10.140 Avios för Silver/Guld

Kanske det går att boka över tfn och få bort APD också?

Haken är väl att man måste vara 2

CE Rea.jpg

Ganska bra priser på de här paketresorna, CE + hotell, jag har inte analyserat i detalj
men sådant som exempelvis
Le Meridien Limassol Spa and Resort 3 dagar, för £392.00 Average price per person
tycker jag låter bra, ger 160TP + 10.140 Avios för Silver/Guld

Kanske det går att boka över tfn och få bort APD också?

Haken är väl att man måste vara 2

Visa bifogad bild 13265

Läser man det finstilta så blir det ändå bättre, man tjänar dessutom 7.000 Avios
(Jag hittar inget om att bonusarna inte går att kombinera)

För detta erbjudande:
2000 bonus Avios will be awarded per booking on all holidays which include a flight and hotel.
3-2-1 Days to go

+ dessutom standardbonusen

Avios bonuses on European holidays Business (Club Europe) 5,000
Executive Club - Collecting Avios points on holidays - British Airways

Trist att man i 90% av fallen reser ensam då mina vänner föredrar lågprisbolag såsom Ryanair, Thomas Cook, TUI osv.

Således kan jag aldrig ta användning av dessa weekend priser.

Last edited:
Toppen