Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Liten fråga gällande återkvalificeringen till Gold.
Är guld i dag med 8 Juli som sista dag för kvalificering.
Om jag har förstått rätt så är det sista gången man kan göra det för 800 tp eller?
Tänkte åka till HNL i sommar och om det är sista året så är det ju bättre att starta efter 8 juli så poängen räknas mot nästa år som då är 1500 tp. Kanske blir silver då några månader innan fått ihop till 1500 men sker nog i oktober.
Man blir väl Gold när man når 1500 samt kvalificerar sig för nästa år när 8 Juli 2014 kommer?
Tänker jag rätt här eller?

800TP var väl något som gällde en stund förra året, i en övergångsfas. Numera är det väl 1500TP oavsett när ditt år börjar/slutar. (Jag har dock inte stenkoll - någon som vet bör väl verifiera)

När du når 1500TP, blir du guld under det innevarande året samt året därpå.

Agehall far med osanningar ;)

Vad står det på ditt konto? 1500 eller 800 TP needed for Gold? Hur många TP har du idag?
Kan vara värt att inte droppa till Silver då BA överväger införa någon sorts life time award för de som varit guld flera år i sträck.

2013 är sista året man kan förnya Gold på gamla lägre nivån, förutsatt att man har 800 som gräns.
Alla som hade Gold eller Silver 1 mars 2012 fick två år på sig att förnya på gamla nivån. Missade man sin target (400/800) så blev det nya nivån (600/1500) för att förnya.

Det är bara för att hålla dig vaken Concorde! :)

Det är ju riktigt bra om man kan kvala om på 800TP i år igen om man gjort det förra året.

Jo det står 800 för att förnya Gold. Och för mig lär det väl bli 1500 2014 då mitt medlemsår är 8 jul. Har väl 480 innan resan till HNL.
Tror inte jag kommer vara Gold alla år med 1500 som kval så lifetime lär jag väl inte bli aktuell för. Har haft 2 år nu med lägre kval.

Hur gör ni när ni bokar dessa tp-runs?
Det går väl inte o boka via flygbolagens sidor. Har prövat använda multistopp funktion vid några tillfällen o det blir som sagt svindyrt.

När det blir väldigt komplicerade bokningar är det enklast att ringa. BA:s multistopp klarar bara sex segment exempelvis och är det fler segment än det så behöver man inte betala någon service-avgift för telefonbokningen. Ett tips är först att söka ut den resa du funderar på via ITA Matrix och därefter ringa. Om resan inte enbart innehåller flyg med BA flightnummer måste du använda en resebyrå för att boka.

Toppen