Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

När det blir väldigt komplicerade bokningar är det enklast att ringa. BA:s multistopp klarar bara sex segment exempelvis och är det fler segment än det så behöver man inte betala någon service-avgift för telefonbokningen. Ett tips är först att söka ut den resa du funderar på via ITA Matrix och därefter ringa. Om resan inte enbart innehåller flyg med BA flightnummer måste du använda en resebyrå för att boka.

Det går även bra att boka AA flyg med enbart AA-nummer på telefon med BA. Den stora fördelen är att du får TP för första klass på amerikanska inrikesflygningar (om planet bara har Coach och First). Bokar du med BA-nummer blir TP intjäningen enligt business klass.

Hej,

Jag har hittat en ny trevlig rutt som borde funka och ger saftigt med TPs. Det är rutten LAX-BGI med AA:
MCE5UPV1 AA I One-Way 566.00(USD) B
/WITHIN THE WESTERN HEMISPHERE/ MPM 4741

Om jag har räknat rätt så är följande rutt 4 571 miles
LAX-LAS-JFK-BGI

60 + 210 + 140 TP en väg eller 410 x 2 = 820 för under 7 500kr t/r

JFK-BGI och DFW-SJU är ensamma rutter som jag hittar inom AA Karibiska nätverk som är längre än 2 000 miles. Eftersom alla Karibiska rutter är C och inte F ger dessa 140 TP och inte 210.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Last edited:
Nu när ATH-LAX är borta vad har vi för fler TP-runs som är intressanta just nu? Skulle vilja åka under april månad och få ihop 750 TP för att säkra guld.

Nu när ATH-LAX är borta vad har vi för fler TP-runs som är intressanta just nu? Skulle vilja åka under april månad och få ihop 750 TP för att säkra guld.

Just nu är det dåligt med bra rutter ex-EU tror jag, men om du kan vänta tills i sommar finns det fina möjligheter.

Just nu är det dåligt med bra rutter ex-EU tror jag, men om du kan vänta tills i sommar finns det fina möjligheter.

Behöver något innan maj är slut.

Funderar på att ta en bonusresa till USA eller en billig ekonomibiljett för att sen köra ett TP-run med AA i värsta fall. Avvaktar några veckor till och ser om det dyker upp något.

Är Guld värt så mycket? Silver är ju fantastiskt bra att ta, men har svårt att motivera för mig själv att grinda Guld.

Är Guld värt så mycket? Silver är ju fantastiskt bra att ta, men har svårt att motivera för mig själv att grinda Guld.

Hänga i Galleries First :) Nja, BAEC Silver är väldigt bra, jag håller med. Vet inte om jag lägger tid och pengar när det blir 1 500 och inte 800 TP som idag för att behålla för min del.. Men nu i alla fall BAEC Gold till oktober 2014 med min lilla förlängda påskresa till NYC och BGI.

Tyvärr tror jag inte dessa priser från LUX och BRU gäller för resor i april, men bara för resor under sommaren

Toppen