Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Funderar på en (eller två) korta TP-runs för att öka på poängsaldot lite. Jag har idag 220 TP (Blue) och vill försöka få Silver innan medlemsåret tar slut (i maj) men har ingen möjlighet att göra en längre sådan run till t.ex. USA.

Jag kikar lite på Finnair/British Airways ARN-HEL-LHR t/r (240 TP) för lite mindre än 9 000 SEK, det borde man ju kunna klämma in en lör-sön. :rolleyes:

Du kan kombinera Stockholm-London t/r (ca 2.600 SEK) och London-Aten/Istanbul/Helsingfors t/r (ca 5.100-5.500 SEK) med BA.
Om du ringer till BA kundtjänst och ber dem att boka två fares som en biljett, kan du slippa att betala två UK APD.

Funderar på en (eller två) korta TP-runs för att öka på poängsaldot lite. Jag har idag 220 TP (Blue) och vill försöka få Silver innan medlemsåret tar slut (i maj) men har ingen möjlighet att göra en längre sådan run till t.ex. USA.

Jag kikar lite på Finnair/British Airways ARN-HEL-LHR t/r (240 TP) för lite mindre än 9 000 SEK, det borde man ju kunna klämma in en lör-sön. :rolleyes:

Vänta till nästa gång det är Club Europe rea från UK så kan du boka ARN-LHR-XXX för 5-6000kr

XXX är någon av nedanstående destinationer

Sedan BMI:s rutter tillkommit är det här de som ger 2x80 TPs i CE från LHR/LGW

ATH - Athens,
HEL - Helsinki,
IST - Istanbul,
LCA - Larnaca (Cyprus)
SKG - Thessaloniki
TIA - Tirana
OTP - Bucharest
SOF - Sofia
RAK - Marrakech
AGA - Agadir
KBP - Kiev
LED - St Petersburg
ALG - Algiers
TUN - Tunis
TIP - Tripoli (Libya)

(från ft)

Du kan kombinera Stockholm-London t/r (ca 2.600 SEK) och London-Aten/Istanbul/Helsingfors t/r (ca 5.100-5.500 SEK) med BA.
Om du ringer till BA kundtjänst och ber dem att boka två fares som en biljett, kan du slippa att betala två UK APD.

Man behöver inte ringa, går utmärkt att boka online
senast när det var rea kostade ARN-LHR-IST 4705kr
http://www.businessclass.se/british...st-denis-gillot-st-denis-reunion-trad-15.html

Det kanske inte har någon betydelse för din del i det här sammanhanget, men ARN ligger i band 3 och har usel catering
Jersey ligger i band 1 och har allra sämsta catering. Det enda band som har bra catering är band 4.

Vem bryr sig om catering på en sådan kort flygning? :p
Man hinner ju knappt sätta sig så ska man landa...
(mindre än 1 timme..)

M.a.o, en liten chipspåse och ett glas cola räcker för mig. :cool:

Last edited:
Toppen